هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

آخر هفته بارانی برای برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها طی آخر هفته از افزایش دما در استان‌های نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، فریبا گودرزی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور، به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت و گفت امروز در برخی نقاط از استان گیلان بارش خفیف باران را انتظار داریم. در دو روز آینده بیشتر مناطق کشورمان جوی پایدار و آسمانی صاف خواهند داشت. همین شرایط در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی احتمال افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را افزایش می‌دهد. چهارشنبه در برخی نقاط از غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر را خواهیم داشت که می‌تواند موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و حتی وزش باد شدید هم بشود.

 

وی ادامه داد: با عبور این موج از نوار شمالی کشورمان برای روز پنجشنبه شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، نقاطی از اردبیل، گیلان و غرب مازندران و ارتفاعات البرز و روز جمعه در سواحل شرقی دریای خزر در مازندران و گلستان و نیز ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و نقاطی از خراسان شمالی افزایش ابر را پیش بینی می‌کنیم. انتظار بارش پراکنده روی این مناطق هم وجود دارد.

 

گودرزی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: طی امروز و فردا برای تهران غبار محلی را پیش بینی می‌کنیم. اما آسمان تهران صاف خواهد بود و بیشینه دما هم به بیست و یک درجه سانتیگراد خواهد رسید. کمینه دما هم برای مهرآباد ده و برای شمیرانات یازده درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: تسنیم-میزان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1