میزان امتیاز کشورها بر اساس نوع ریسک/ وضعیت امنیت داده در کشورهای مختلف چگونه است؟+جدول

شش خطری که فعالیت مراکز داده را مختل می کنند

گزارش  DCSI یک شکاف مهم بین بازارهای نوظهور و توسعه یافته را آشکار می‌کند، با اینکه همزمان نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض خطرات گوناگون لزوماً با نقص‌های ذاتی کشورها مرتبط نیست؛ بلکه به میزان منابعی که آنها برای کاهش تأثیر این خطرات اختصاص می‌دهند، ارتباط دارد./ هبستگی میان ریسک های کشورها با 5 شاخص توسعه اقتصادی تصدیق می کند که انواع مختلف خطرات به استثناء خطرات طبیعی با اندازه‌گیری‌های کمی توسعه و رفاه اقتصادی ارتباط تنگاتنگی دارند.

به گزارش ریسک نیوز به فرض اینکه 5/2 کوینتیلیون بایت داده در روز تولید شود، برآورد می‌شود که داده‌های جهان تا سال 2025 به 175 زتابایت افزایش یابد و انتظار می‌رود که جریان داده‌های جهانی میزان 5/3 درصد تولید ناخالص داخلی جهان یعنی، معادل 8/2 تریلیون دلار را شامل شود.

این اتفاق تنها به دلیل سرعت بخشیدن به نوآوری‌های دیجیتالی متصل به هم مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی رخ می‌دهد، در ضمن نباید فراموش کرد که چنین تحولی در ایجاد و مصرف داده‌ها به افراد و سازمان‌ها کمک شایانی ارائه می‌دهد، چرا که به نوعی عملکرد آنان را ساده‌تر می‌کند و به کارشان سرعت می‌بخشد. هر چه ابزار، پلتفرم‌ها و سرویس‌های دیجیتالی پر حجم‌تر شوند، اطمینان از ذخیره، مدیریت و انتشار امن اطلاعات در آنها از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

بر این اساس، مراکز داده شامل امکاناتی می‌شوند که عملیات فناوری اطلاعات، تجهیزات و داده‌های سازمان‌ها را در بر می‌گیرد، اینها همه بخش‌های حیاتی اقتصاد دیجیتال هستند. سرورها، سیستم‌های ذخیره‌سازی، پایگاه‌های داده، شبکه‌های دسترسی و مراکز داده میزبان، همگی اجزایی هستند که به سیستم‌های سازمانی، خدمات دولتی و برنامه‌های مصرف‌کننده داده اجازه فعالیت می‌دهند.

مراکز داده مدرن نسبت به یک دهه قبل بسیار کوچک‌تر شده‌اند و از قابلیت تنظیم‌ بالاتری نیز برخوردار هستند. امروزه اکثر مراکز داده، قدرت و فضای زیادی مصرف نمی‌کنند، این مراکز برای داشتن کارکردی بهینه به کارکنان چندان متخصصی هم نیاز ندارند. با این حال آنها هنوز به تعدادی عنصر کلیدی نیاز دارند تا این اطمینان حاصل شود که می‌توانند داده‌هایی را که به آنها سپرده شده در امنیت کامل حفظ کنند.

گزارش یافته‌های اصلی شاخص DCSI برای امنیت مرکز داده‌های TRPC در سال 2020، ارزیابی مقایسه‌ای از خطرات موجود در کشورهای آسیا ـ پاسفیک را ارائه می‌دهد و همچنین تأثیر این خطرات بر کارآیی مراکز داده را بررسی می‌کند. گزارش فوق انواع مختلف خطرات را بررسی می‌کند و به تجزیه و تحلیل خطراتی که می‌توانند مانعی بر سر راه کشورها به منظور استفاده از مزایای رقابتی‌شان جهت تبدیل شدن به رهبران حوزه دیجیتال باشد، می‌پردازد. گزارش فوق همچنین با بررسی برخی از واکنش‌های احتمالی، سیاست‌هایی را تشریح می‌کند که می‌تواند به رفع برخی از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برجسته در سراسر جهان کمک کند.

 

یافته‌های اصلی

گزارش DCSI، یک معیار آماری ترکیبی از خطرات مختلف است که می‌تواند بر فعالیت مراکز داده تأثیر بگذارد. این گزارش با 32 شاخص، تصویری از مواجهه مراکز داده با عناصری را ارائه می‌دهد که می‌تواند تمامیت این مراکز را تهدید کند.

این عناصر همچنین می‌توانند فعالیت مراکز داده را مختل کرده و اعتبار آنها را در هنگام فعالیت در یک کشور مشخص به خطر بیندازند. این شاخص‌ها تحت شش نوع اصلی خطرات زیرساختی، حوزه انرژی، طبیعی، تجاری، سیاسی و حقوقی گروه‌بندی شده‌اند که به طور کلی ارزیابی جامعی از مشخصات خطرات موجود در حوزه اقتصاد ارائه می‌دهند.

گزارش مورد بحث، خطراتی را که 18 اقتصاد آسیا ـ اقیانوسیه شامل استرالیا، برونئی، کامبوج، چین، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، لائوس، مالزی، میانمار، نیوزلند، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام با آن روبه‌رو هستند، بررسی و آنها را اعلام می‌کند.

در این گزارش همچنین به خطراتی که 12 اقتصاد غیر کشورهای آسیا ـ اقیانوسیه شامل برزیل، کانادا، شیلی، استونی، آلمان، مکزیک، پرو، روسیه، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، انگلستان و آمریکا با آن روبه‌رو هستند، اشاره شده است.

نمره پایین نشان‌دهنده وجود طیف وسیعی از خطرات است که می‌تواند مانع فعالیت‌های مرکز داده شود یا اینکه عملکرد آن را تضعیف کرده و به کلی به خطر بیندازد. در طرف مقابل نمره بالاتر محیط عملیاتی مطلوبی را نشان می‌دهد که در آن می‌توان از مرکز داده انتظار عملکردی پایدار و مستمر را داشت.

 

یافته‌ها براساس کشور

کشورها بر اساس نمره حداکثری 8/8 در گزارش رتبه‌بندی شده‌اند، بر این اساس سنگاپور در میان 18 اقتصاد آسیا ـ اقیانوسیه رتبه اول را دارد و پس از آن هنگ‌کنگ با نمره 0/8، نیوزلند با 8/7، استرالیا با 4/7 و تایوان با 3/7 در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. در انتهای جدول نیز فیلیپین و میانمار قرار دارند که هر دو با نمره 8/4 در رتبه آخر قرار می‌گیرند. کامبوج با 2/5، لائوس 4/5 و هند 5/5 نیز از جمله کشورهای امن برای مراکز داده هستند.

در بخش 5/6، 18 کشور آسیا ـ اقیانوسیه به دو دسته اقتصاد تقسیم‌بندی شده‌اند که بر این اساس 9 اقتصاد بالاتر از حد متوسط و 9 اقتصاد زیر حد متوسط هستند. اقتصادهای گروه اول تا حد زیادی توسعه‌یافته هستند، در حالی که گروه دوم بیشتر در گروه اقتصادهای در حال توسعه جای می‌گیرند. این رتبه‌بندی‌ها نشان می‌دهند که قرار گرفتن در معرض خطرات گوناگون لزوماً با نقص‌های ذاتی کشورها مرتبط نیست بلکه به میزان منابعی که آنها برای کاهش تأثیر این نقایص اختصاص می‌دهند، ارتباط دارد. در مورد اقتصادهای غیر آسیا ـ اقیانوسیه، انگلستان با نمره 9/7 در صدر جدول قرار دارد. پس از آن آلمان، کانادا و استونی همه با میانگین نمره 8/7 در رده بعدی قرار می‌گیرند. در انتهای طیف نیز پرو با نمره پایین 6/5، آخرین رتبه را در میان اقتصادهای غیر آسیا ـ اقیانوسیه دارد. مکزیک با 7/5، روسیه با 1/6، آفریقای جنوبی با 3/6 و برزیل با 4/6 نیز کشورهای دیگر در این جدول هستند.

 

یافته‌های گزارش بر اساس میزان خطر

به طور کلی، خطرات در حوزه سیاسی پایین‌ترین نوع خطر برای کل منطقه آسیا ـ اقیانوسیه است. به لحاظ نمره‌ای نیز میانگین نمره 0/7 برای 18 اقتصاد حوزه آسیا ـ اقیانوسیه در نظر گرفته شده است. پس از آن خطرات حقوقی، تجاری و انرژی هر سه با رقم 7/6 سنجیده شده‌اند. در سراسر منطقه آسیا ـ اقیانوسیه، مخاطرات طبیعی با نمره 3/5 بیشترین ریسک را دارند.

کمترین خطر زیرساختی در سنگاپور با امتیاز 9/8 و هنگ‌کنگ و ژاپن هر دو با 7/8 است. در سوی دیگر این طیف نیز بالاترین خطر در لائوس با نمره پایین 3/3، کامبوج 2/4 و میانمار 4/6 است. کمترین خطر انرژی ابتدا متعلق به نیوزلند 1/9 و سپس هنگ کنگ و سنگاپور هر دو در رده بعدی با 1/8 است. در نقطه مقابل بیشترین میزان خطر در کامبوج با نمره پایین 7/4 و میانمار 1/5 است.

کمترین خطرات طبیعی در سنگاپور با نمره 10 و لائوس 7/6 و بالاترین میزان خطر در فیلیپین با 8/2، چین، میانمار هر دو با 2/3 و ژاپن با 3/3 است.

کمترین خطر تجاری متعلق به سنگاپور با نمره 5/8، نیوزلند با 1/8، هنگ کنگ و استرالیا هر دو با 0/8 و بیشترین میزان خطر در میانمار با 6/4، فیلیپین با 1/5 و لائوس با 2/5 است. کمترین خطر و ریسک در حوزه سیاسی نیز متعلق به نیوزلند با نمره 5/8، سنگاپور و ژاپن هر دو با 4/8 است. بیشترین میزان خطر سیاسی نیز در هند با 6/4 و فیلیپین با 7/4 است. در بخش حقوقی نیز کمترین خطر در سنگاپور با نمره عالی 9 و در ادامه هنگ‌کنگ با 8/8 است. در نهایت کامبوج و ویتنام نیز به ترتیب با نمرات 7/4 و 9/4 در قعر جدول کشورهای پرخطر حقوقی در حوزه آسیا ـ اقیانوسیه قرار می‌گیرند (جدول 1).

همبستگی

گزارش  DCSI یک شکاف مهم بین بازارهای نوظهور و توسعه یافته را آشکار می‌کند، با اینکه همزمان نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض خطرات گوناگون لزوماً با نقص‌های ذاتی کشورها مرتبط نیست؛ بلکه به میزان منابعی که آنها برای کاهش تأثیر این خطرات اختصاص می‌دهند، ارتباط دارد.

به نظر می‌رسد تجزیه و تحلیل میزان همبستگی نکته فوق را تأیید می‌کند. باید تصدیق کرد که انواع مختلف خطرات به استثناء خطرات طبیعی با اندازه‌گیری‌های کمی توسعه و رفاه اقتصادی ارتباط تنگاتنگی دارند (جدول 2).

  • مثلاً ریسک زیرساختی با نمره آمادگی برای بخش تولید در آینده و همچنین نمره شاخص جهانی نوآوری (GII) ارتباط قوی دارد. این موضوع نشان می‌دهد که زیرساخت‌های دیجیتالی ارتباط تنگاتنگی با ظرفیت نوآوری در اقتصاد و همچنین توانایی آن در استفاده از این نوآوری برای پیشبرد و حمایت از بهره‌وری صنعتی دارد.
  • ریسک انرژی با نمره شاخص توسعه انسانی (HDI) و همچنین با نمرات نظرسنجی دولتی در ارتباط است. این موضوع نشان می‌دهد که استراتژی‌های مدیریت هوشمند انرژی و آینده محور در توانایی دولت‌ها برای ارائه کیفیت بالای زندگی به شهروندان تأثیرگذار است. باید اشاره کرد که مهیا کردن این کیفیت بالای زندگی برای شهروندان شامل ارائه خدمات دولتی به موقع و مفید می‌شود.
  • خطر طبیعی با تولید ناخالص داخلی سرانه و همچنین نمره شاخص توسعه انسانی (HDI) ارتباط متوسطی ​​دارد. این ارتباط هم نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی بر رفاه کلی مردم از جمله رفاه اقتصادی آنها تأثیر منفی می‌گذارد.
  • خطرات تجاری با نمره شاخص توسعه انسانی (HDI) و همچنین با تولید ناخالص داخلی سرانه ارتباط قوی دارد. این ارتباط بیانگر آن است که یک محیط تجاری پایدار و مساعد به رفاه کلی مردم از جمله رفاه اقتصادی آنها کمک می‌کند.
  • خطرات سیاسی با نمره شاخص توسعه انسانی (HDI) و همچنین با تولید ناخالص داخلی سرانه ارتباط قوی دارد. این ارتباط نیز حاکی از آن است که ثبات سیاسی ـ اجتماعی که مبتنی بر تداوم نظارت‌ها است بر رفاه عمومی مردم، از جمله رفاه اقتصادی آنها تأثیر می‌گذارد.
  • خطر حقوقی با نمره آمادگی برای بخش تولید در آینده و همچنین نمره شاخص توسعه انسانی (HDI) ارتباط قابل توجهی دارد. این ارتباط نشانگر آن است که یک چارچوب نظارتی پایدار، قابل اعتماد و جامع به قابلیت‌های صنعتی اقتصاد و همچنین رفاه کلی مردم کمک می‌کند.

 

13 خطر که احتمال دارد در محل فعالیت مراکز داده رخ دهد

آیا هنوز قادرید از مرکز داده استفاده کنید؟
با توجه به افزایش سریع رایانش ابری، بازی‌های آنلاین و پخش محتوا، باید بحث در مورد مکان زیرساخت‌ها به امری متداول برای صاحبان شرکت‌ها و مشاغل تبدیل شود. شرکت‌ها در شرایط فعلی فقط به هزینه کل مالکیت و آمادگی برنامه‌های‌شان فکر نمی‌‌کنند بلکه به بررسی تأثیر یک بلای طبیعی یا غیر طبیعی که توسط انسان رخ می‌دهد، بر روی کسب و کار خود می‌پردازند؛ همچنین به دقت این موضوع را وارسی می‌کنند که زیرساخت‌های خود را در محل خودشان نگه دارند یا آنها را به سرویس اشتراک فضا منتقل کنند یا به خرید یک فضای اضافی بازیابی فاجعه مبادرت کنند.
تصمیم شما ممکن است تحت تأثیر تمایل به کنترل و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های موجود که دارای اهرم بسیار بالا هستند، قرار بگیرد. یا به سادگی ممکن است شما تحت تأثیر این موضوع باشید که اگر می‌خواهید زیرساخت‌های‌تان را در محل حفظ کنید، تا وقتی چیزی خراب نشده است، آن را تعمیر نکنید. در ادامه به برخی خطرات تجاری با تأثیر بالا اشاره می‌کنیم.

1. گزینه‌های اتصال، تأخیر و پهنای باند

مصرف‌کنندگان نیاز سیری ناپذیری به اتصال با تأخیر کم دارند و این تقاضا باعث ایجاد مشاغلی می‌شود تا به آنان کمک کند که به تجدیدنظر در استراتژی اتصال خود بپردازند. اکثر مراکز داده داخلی انتخاب محدودی از حامل‌ها را دارند و معمولاً فقط یک اتصال به ساختمان آنها وارد می‌شود. این نقطه تکی شکست را می‌توان با یک برش ساده فیبر یا حمله DDoS از بین برد که می‌تواند باعث قطع طولانی مدت شود.
در مقایسه با مراکز داده، زیرساخت‌های داخلی افزونگی، مسیرهای متعدد یا اتصال تخصصی ارائه نمی‌دهند. این اتصال انعطاف‌پذیر در دنیای ترکیبی امروز یک ضرورت است، زیرا می‌توانید مستقیماً به سایت بازیابی فاجعۀ خود یا به ابری که وجودش حیاتی است، متصل شوید. حال سؤال اینجاست که آیا شما دارای سطح مناسبی از پشتیبان‌گیری، پهنای باند و اتصالات مناسب برای راضی نگهداشتن مشتریان خود هستید؟

2. میزان اطمینان به سیستم برق‌رسانی و سیستم خنک‌کننده

سیستم برق‌رسانی و خنک‌کننده شرکت به چه میزان قابل اعتماد است و هزینه آن چقدر است؟ چگونه بر تغییرات دما نظارت می‌کنید؟ آیا می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که در حال اشتراک بیش از حد هستید؟ مراکز داده به طور خاص برای آپتیم 100 درصدی با تغذیه چندگانه و سرویس منظم طراحی شده‌اند. به طوری که از تجهیزاتی که با مشکل مواجه شده اند به درستی نگهداری می‌شود.
افزایش ناگهانی دما عامل اصلی خرابی تجهیزات فناوری اطلاعات است. استانداردهای فعلی اشری (ASHRAE) بیان می‌کند که دمای ایده‌آل مرکز داده باید بین 4/64 F تا 6/80 F و رطوبت نسبی بین 20 تا 80 درصد با هدف 55 درصدی باشد.
گرمای بیش از حد، رطوبت یا تخلیه استاتیک می‌تواند عمر زیرساخت‌ها را به طور بالقوه کوتاه کند و باعث خرابی تجهیزات می‌شود. استانداردهایی برای اطمینان از خنک‌کننده مناسب تجهیزات آی‌تی وجود دارد. درك چارچوب پارامترهای این مقررات و عمل بر اساس آنها به دلیل تکامل تجهیزات فناوری اطلاعات ضروری است.

3. قابلیت مقیاس‌بندی

همان‌طور که کسب و کار شما به صورت طبیعی یا از طریق ادغام یا کسب اطلاعات جدید رشد می‌کند، آیا مرکز داده داخلی تان نیز دارای این قابلیت برای گسترش هست؟ در صورت نیاز چقدر می‌توانید آن را گسترش دهید؟ وقتی فضا تمام شد چه می‌کنید؟ اگر شرکت شما نیاز به گسترش مرکز داده داشته باشد، با چه سرعتی می‌توانید این کار را انجام دهید؟ اگر در حال حاضر فضا در دسترس ندارید، دستیابی به آن مستلزم صرف هزینه و زمان است؟ همکاری با یک مرکز داده که فضای مورد نیاز را در دسترس دارد، به طور قابل ملاحظه‌ای این زمان را کوتاه می‌کند.
توانایی مقیاس‌بندی چیزی فراتر از یک ملاحظه فضاست، شما باید چگالی توان را در نظر بگیرید. با رشد تجزیه و تحلیل سطح بالا و هوش مصنوعی، نیازهای چگالی توان در حال افزایش است. آیا محیط کنونی شما می‌تواند از ارتقاء توان پشتیبانی کند یا بازطراحی گران‌قیمت آن ضروری خواهد بود؟ مراکز داده با پست فرعی در محل آنها را قادر می‌سازد تا منبع تغذیه را در طول زمان افزایش دهند یا در صورت نیاز به پشتیبانی از تقاضای مشتری در یک تأسیسات خاص بپردازند.

4. کنترل هزینه

برون‌سپاری جایی که زیرساخت شما در آن قرار دارد به شما امکان می‌دهد بر شایستگی اصلی خود تمرکز کنید، به کنترل هزینه‌های سرمایه بپردازید، افزایش کارایی و کاهش هزینه‌های کار را داشته باشید. تداوم تجارت هرگز مهم‌تر یا پیچیده‌تر از الان نبوده است؛ زیرا با مسائلی همچون رایانش ابری، سرویس اشتراک فضا یا مرکز داده در محل مواجه هستید و باید دربارۀ آنها تصمیم‌گیری کنید. انتخاب روش استقرار در محل می‌تواند به معنای حق بیمه بالاتر و افزایش ریسک باشد.
مراکز داده مزایایی در زمینۀ هزینه‌های برق از جمله توان مبتنی بر مدار برای صاحبان کسب و کارها به همراه دارند و هزینه‌های سرمایه را در مقابل هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌دهند، که می‌تواند شما را از نوسانات نرخ خدمات محافظت کند.
بسته به اندازۀ ساختمان شما، علاوه بر کارکنان که برای اداره مرکز داده در محل مورد نیاز است، به امکانات مکانیکی و تخصص برق نیز نیاز دارید.
آیا به زمان‌بندی و در دسترس بودن ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث برای نگهداری از ساختمان خود اعتماد دارید؟ خوب است بدانید که مراکز داده می‌توانند به ارائۀ خدمات به شما در این زمینه بپردازند.

5. کاهش مالیات

بسیاری از مراکز داده به شما کمک می‌کنند که برای کاهش مالیات از جمله مالیات بر فروش تجهیزات مرکز داده با فناوری بالا و مالیات‌های مربوط به دستگاه‌های رایانه‌ای جانبی، روترها، باتری‌ها و … واجد شرایط باشید.

6. برق اضافی

حفظ برق همیشه با داشتن منبع تغذیه بدون وقفه UPS)) حل نمی‌شود. قطع برق می‌تواند توسط نیروهای خارجی مانند آب و هوا ایجاد شوند. وسایل نقلیه می‌توانند به تخریب بخشی از شبکه برق منجر شوند و خرابی‌های برقی به بار آورند. هرکدام از این مشکلات می‌توانند بیشتر از مدت زمانی که شرکت از دستگاه UPS معمولی استفاده می‌کند، دوام بیاورند و تلفات قابل توجهی ایجاد کنند.
ارائه‌دهنده تغذیه اضافی، ژنراتورهای پشتیبان ارائه می‌دهد و ممکن است دارای پست‌های فرعی باشد که کنترل بیشتری بر برق وارد شده به ساختمان دارند.
یک ایستگاه فرعی برای کاهش برق فشار قوی از سیستم انتقال به ولتاژ پایین ضروری است، به این ترتیب، برق را به راحتی می‌توان از طریق سیستم توزیع تأمین کرد. با یک ایستگاه فرعی در محل، قابلیت اطمینان، کارآیی و شفافیت بیشتری به لحاظ عملیاتی خواهید داشت.
ولتاژ در مدار 208 ولت می‌تواند در هر نقطه از 191 تا 220 متغیر باشد و این می‌تواند باعث شود تجهیزات فناوری اطلاعات کارایی کمتری داشته باشند. مراکز داده می‌توانند با دقت به کنترل و ارزیابی توان ارائه شده برای اطمینان از حداکثر کارایی بپردازند.

7. آب و هوا

وقتی مکان زیرساخت در محل خود را انتخاب کردید، آیا به مسائلی همچون وضعیت آب و هوا دقت داشتید؟ مورگان استنلی گزارش می‌دهد که بلایای ناشی از آب و هوا در سه سال گذشته 650 میلیارد دلار برای جهان هزینه داشته است و آمریکای شمالی بیشترین ضرر را در این زمینه متحمل شده است. به همین دلیل است که ارائه‌دهندگان مرکز داده هنگام تصمیم‌گیری به داده‌های آب و هوا، روندها و پیش‌بینی‌ها توجه زیادی دارند.

8. سیل

سیل رایج‌ترین و پرهزینه‌ترین بلای طبیعی در ایالات متحده است. طی 20 سال گذشته، خسارات سیل به طور پیوسته افزایش یافته و در نتیجه نیاز به پوشش بیمه‌ای نیز بالا رفته است. طبق گزارش FEMA ، 98 درصد از تمام ایالات در آمریکا تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند. ارزیابی ریسک خود را به طوفان یا باران شدید محدود نکنید، شما همچنین باید عوامل دیگر بروز سیلاب از جمله سدها و خاکریزهای خراب، مسدود شدن زهکشی‌ها و ذوب برف را در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که حتی مقدار کمی آب می‌تواند خرابی‌هایی را در اتاق سرور ایجاد کند.

9. آتش

به گفته اداره آتش‌نشانی ایالات متحده، در سال 2017، 111 هزار آتش سوزی در ساختمان‌های غیر مسکونی بروز کرده است. مجموع خسارت 2 میلیارد و 700 میلیون دلار برآورد شده است. روند کلی آتش سوزی و تلفات ساختمان‌های غیر مسکونی برای 10 سال طی دوره 2008 تا 2017 افزایش 20 درصدی تعداد آتش‌سوزی‌ها را نشان می‌دهد. نقص در سیستم برق و گرمایش عامل بروز بیش از 20 درصد آتش‌سوزی‌ها بوده است. بیش از 50 درصد آتش سوزی در ساختمان‌های غیر مسکونی مربوط به آشپزی بوده که به صورت عمدی یا غیر عمدی بروز کرده است. اگر آتش سوزی رخ دهد و تحقیقات ثابت کند که محل مورد نظر با استانداردهای آتش نشانی NEMA مطابقت نداشته‌اند، بیمه پاسخگو نخواهد بود.

10. تعمیر و نگهداری ساختمان

بسته به سن و اندازۀ ساختمان که زیرساخت شما را در بر می‌گیرد، باید هزینه‌های نگهداری خطوط فاضلاب محل یا ایستگاه‌های بالابر را در نظر بگیرید. شما باید تعمیر و نگهداری سیستم برقی و لوله‌کشی را در نظر داشته باشید و مشخص کنید آیا شما یا صاحب‌خانه در این زمینه مسئولیت مالی دارید. مشکلاتی که در رابطه با دستگاه‌های مکانیکی دارید، اجتناب‌ناپذیر هستند. FEMA در سال 2017 اعلام کرد که 8،736،385 دلار خسارت بیمه‌ای در زمینۀ امور ناشی از نگهداری پرداخت شد.
به یاد داشته باشید که خدمات تعمیر و نگهداری برای تمیز نگه داشتن مرکز داده و گرد و غبارزدایی از آن لازم است.

11. امنیت

مشکلاتی که ممکن است برای داده‌ها به وجود بیاید، محدود به حملات بدافزارها یا باج‌افزارها نیست. ربودن کارمندها یا از دست دادن دارایی‌های شرکت مانند لپ تاپ، فلش و دستگاه‌های تلفن همراه می‌توانند پیامدهای امنیتی بزرگی داشته باشند. شما چگونه از زیرساخت‌های در محل خود محافظت می‌کنید؟ آیا مجهز به حصار، محافظ 7*24، اسکن بیومتریک و دوربین برای محافظت از ورود به مرکز داده خود هستید؟ آیا می‌توانید ببینید چه کسانی در مرکز داده در محل شما در رفت و آمد هستند؟

12. حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS)

اگر از اتصال مستقیم به اینترنت برخوردار هستید، در معرض خطر حمله DDoS قرار دارید. حملات DDoS می‌تواند دستگاه‌های زیرساختی از جمله روترها و فایروال‌ها را تحت تأثیر قرار دهد یا منابع سرور را مصرف کند که بر تجربه کلی کاربران نهایی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، عیب یابی آنها وقت کارکنان امنیت فناوری اطلاعات را هدر می‌دهد و می‌توانند در فعالیت‌های پیچیده‌تر جنایت سایبری نقش داشته باشند. بر اساس پیش‌بینی گارتنر تا سال 2020 بیش از 4/20 میلیارد دستگاه متصل شامل دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌توانند اهداف اصلی برای به خطر انداختن توسط این روش باشند. اکثر اپراتورهای مرکز داده اقداماتی را برای اطمینان از پهنای باند برای همه مشتریان انجام می‌دهند و با استفاده از سیاه‌چاله ترافیک مخرب شبکه را مسدود می‌کنند.

همه مراکز داده به صورت یکسان ایجاد نشده‌اند

تعداد مراکز داده تجمعی در ایالات متحده همچنان رو به افزایش است. همه ارائه دهندگان مراکز داده استانداردهای ساختمانی یکسانی ندارند و به لحاظ چشم‌انداز، برنامه‌های مقیاس‌پذیر، بسترهای ارائه خدمات، خدمات پیشرو در صنعت و سابقه اثبات شده با یکدیگر فرق دارند.

توسعه ساختمان نوآورانه

مرکز داده QTS هم در زمینه توسعه گرینفیلد و هم در براون فیلد دارای تجربه است. این مرکز داده، یک انبار سابق شرکت Sears-Roebuck را تبدیل به یک مرکز هنر کامپیوتری کرد. این مرکز مجهز به یک مرکز داده مگا است و با برخورداری از پست جورجیا پاور در محل از دسترسی مستقیم فیبر به انواع مختلفی از جایگزین‌های حامل بهره می‌برد. مرکز داده QTS دارای یک سیستم خنک‌کننده تبخیری نوآورانه است که بهره‌وری انرژی بیشتری را ارائه می‌دهد که می‌تواند صرفه‌جویی برای مشتریان به ارمغان آورد و یک طراحی مدولار، مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر و مناسب برای استقرار در شرکت‌های بزرگ به شمار می‌رود. مرکز داده مورد بحث از طراحی نوآورانه و حداکثر کارایی استفاده می‌کند.

*پایداری

وقتی QTS تصمیم گرفت چالش پایداری را بپذیرد، ما این کار را با آمادگی کامل ذهنی و تمایل به انجام کار مناسب برای کارکنان، مشتریان، جوامع و سهامداران انجام دادیم. مرکز داده QTS متعهد شده است که از طریق ابتکارات کلیدی در زمینه محیط زیست و مسائل اجتماعی و حکمرانی ESG) ) وظایفش را انجام دهد. در سال 2019، ما اولین گزارش سالانۀ خود را در مورد مسائل محیط زیستی، اجتماعی و حکمرانی منتشر کردیم و اهداف قابل اندازه‌گیری و مرتبط را تعیین کردیم. اهدافی که تولید کربن کاهش می‌دهد و در عین حال به همسویی صنعت ما با اصول مشترک به نفع نسل‌های کنونی و آینده کمک می‌کند. ما متعهد شده‌ایم که تا سال 2025، 100 درصد برق مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تهیه کنیم، تلاش داریم تا سال 2025 گواهینامه‌های LEED را در 90 درصد از امکانات خود به دست آوریم، تا سال 2025 حداقل 600 میلیون پوند مواد را بازیافت می‌کنیم و سالانه حداقل در صرفه‌جویی 10 میلیون گالن آب سهیم خواهیم بود. ما حتی گام بعدی را برداشتیم که به 188 شرکت در جهان ملحق شدیم و به RE100 پیوستیم و به طور علنی اعلام کردیم که وظیفه خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.

پلتفرم ارائۀ خدمات

QTS اولین پلتفرم دیجیتالی مبتنی بر استانداردهای API در صنعت را برای ارائه میدان دید به موقع به شما و دسترسی‌تان به سرویس اشتراک فضا، زیرساخت ابری و داده‌های سیستم‌های عملیاتی ارائه می‌دهد. SDP از طریق پورتال مشتریان کیو تی اس قابل دسترسی است و به شما امکان می‌دهد به مواردی همچون تجزیه و تحلیل و روند واقعی، سفارش و تأمین بر اساس تقاضا، مدیریت ابر ترکیبی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. مرکز داده QTS متعهد به دیجیتالی شدن سیستم‌های سرتاسری خود است. در واقع QTS از طریق اعمال استانداردهای API، حداکثر شفافیت را برای همه جنبه‌های عملیات مرکز داده از جمله امنیت، قدرت، خنک‌کننده، حسگرها، تأمین و سایر معیارهای کلیدی ارائه می‌دهد.

قابلیت تغییر راه حل

انعطاف‌پذیری جزو کلیدی استراتژی فناوری اطلاعات شما است. با QTS می‌توانید هزینه خود را در طول مدت توافق با تغییر نیازهای‌تان بدون اینکه با مشکلی مواجه شوید یا جریمه‌ای بپردازید، تغییر دهید. قابلیت تغییر راه حل در QTS به شما امکان می‌دهد هزینه‌های قرارداد خود را در صورت نیاز بین خدمات مختلف از جمله مکان‌های مرکز داده، اتصال، فضای تجارت خدمات و موارد دیگر تخصیص دهید.

خدمات مشتری ثابت

QTS از شاخص نمره خالص ترویج‌کنندگان، نظرسنجی‌های مستقل و محاسبه‌شده برای سنجش رضایت کلی مشتری و درک جایگاه خود در بازار استفاده می‌کند. این مرکز داده مفتخر است گزارش دهد که به بهترین نمره خالص ترویج‌کنندگان در صنعت یعنی 78 دست یافته است. این نمره تقریباً دو برابر نمره‌ای است که شرکت مرکز دادۀ بعدی کسب کرده است. QTS از نظر خدمات به مشتریان، امکانات فیزیکی، فرایندها، پاسخگویی و مرکز خدمات 24 ساعته رتبه بالایی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =