افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با رشد 854 واحد همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران بعد از رشد قابل توجه اولین روز هفته، امروز در یک روند کاملاً نوسانی قرار گرفت که ابتدا ریزش زیادی داشت اما بعد از آن درصدد جبران برآمد و درنهایت با رشد اندک 854 واحد همراه شد و به رقم یک‌میلیون و 436 هزار و 963 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 4 هزار و 347 واحد به رقم 393 هزار و 963 واحد رسید. 

ارزش بازار به بیش از 5 میلیون و 756 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 7.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 517 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 672 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

ارزش معاملات در فرابورس هم بیش از 48 هزار و 706 میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران 6 صدم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هم‌وزن یک‌درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 3 صدم درصد کاهش یافت. شاخص اول بورس 39 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 33 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی مس، پتروشیمی شازند، چادرملو، پتروشیمی خارک، پتروشیمی جم، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی فن‌آوران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس تهران را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با عقب‌نشینی 107 واحد به رقم 20 هزار و 306 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 133 هزار میلیارد تومان رسید. 

ارزش بازار پایه هم به 365 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 3.4 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 333 هزار فقره معامله و ارزش 48 هزار و 708 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول و سنگ‌آهن گوهرزمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای فرابورس ایران مجمع جهان فولاد سیرجان و نیروبرق دماوند و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند. 

با توجه به سیاست جدید سازمان بورس مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران حقیقی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شوند، لازمه‌اش این است که مجوز انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری صادر شود و برای افراد مختلف با درجه ریسک متفاوت، صندوق‌های مختلف تعریف شود تا مردم مجبور نشوند مستقیماً وارد خرید و فروش سهام شوند.


پالایش یکم

از سال گذشته که مردم به صورت مستقیم وارد خرید و فروش سهام شدند، عده زیادی سرمایه‌های اندک خود را در این بازار مکاره از دست دادند و حتی خریداران پالایش یکم که از دولت خریداری کرده بودند و قرار بود با تخفیفات درنظر گرفته شده سود ببرند، اما بعد از یک‌سال 29 درصد از اصل سرمایه‌شان آب رفته و وعده‌های دولتی‌ها مبنی بر جبران زیان خریداران سهام دولتی از جمله پالایشی عملی نشده است.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  2