تورم دلیل افزایش بهای جهانی طلا

پس از آنکه آخرین آمارهای اعلام شده از سوی دولت آمریکا، تصویر نامطلوبی از بازار کار این کشور ترسیم کرد،‌ این پیش بینی که بانک مرکزی آمریکا در نشست این هفته خود اتخاذ سیاست پولی انبساطی را تصویب کند، قوت گرفت.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از رویترز، آمارهایی که جمعه گذشته منتشر شد نشان داد نرخ اشتغال آمریکا در ماه اوت (11 مرداد تا 10 شهریور) به طور چشمگیری کاهش یافته است.

سیاستهای پولی انبساطی منجر به بالا رفتن تورم شده و سرمایه گذاران را به خرید شمش طلا تشویق می کند تا از دارایی خود در برابر افزایش تورم محافظت کنند.
یک تاجر چینی پیش بینی کرد،‌ چنانچه دور سوم سیاست تسکین پولی موسوم به QE3 اجرا شود،‌ بهای طلا به احتمال زیاد رکورد یک هزار 800 دلار در هر اونس را خواهد شکست اما تا پیش از آن قیمت طلا اندکی نوسان خواهد داشت.
بهای طلا برای تحویل فوری روز دوشنبه در ساعت شش و 40 دقیقه به وقت گرینویچ در بازار فلزات لندن پس از آنکه در جلسه قبل بازار تا یک هزار و 741 دلار و 30 سنت در هر اونس (بالاترین قیمت از 29 فوریه، اواسط اسفند 90) بالا رفته بود، با 1/0 درصد کاهش به یک هزار و 734 دلار و 14 سنت در هر اونس رسید.
بهای طلا در بازار نیویورک نیز با 2/0 درصد کاهش، یک هزار و 736 دلار و 80 سنت بود.
ˈونگ تائوˈ کارشناس تحلیل بازار رویترز گفت: تحلیل های فنی، انتظار افزایش قیمت تحویل فوری طلا را به تصویر می کشد، به طوری که احتمال می رود تا پایان جلسه امروز بازار، قیمت هر اونس طلا تا یک هزار و 786 دلار نیز بالا برود.
بهای تحویل فوری نقره امروز در ساعت شش و 40 دقیقه به وقت گرینویچ در بازار فلزات لندن 33 دلار و 68 سنت، پلانین یک هزار و 589 دلار و 49 سنت و پالادیوم 654 دلار و 93 سنت در هر اونس بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

65  −  57  =