ثبت بالاترین قیمت در ۱۰۰ روز اخیر برای طلا در بازارهای جهانی/ اونس ۱۳۲۷.۵دلار

طلا در نخستین روز کاری بازارهای جهانی پس از تعطیلات آخر هفته غربی‌ها، بالاترین قیمت در ۳ و نیم ماه اخیر را ثبت کرد و به ۱۳۲۷.۵۰ دلار رسید.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی آمریکا و کاهش ارزش دلار، جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری دوباره افزایش یافته و این فلز گران‌بها بالاترین رقم در 3 و نیم ماه اخیر را امروز ثبت کرد.

قیمت طلا هفته گذشته به بیشترین رقم در 6 ماه گذشته رسیده بود.

بر اساس این گزارش، احساس حاکم بر بازار در مورد طلا از ابتدای سال جدید میلادی به علت آمار ضعیف اقتصادی آمریکا و چین و بازارهای نوظهور مثبت بوده است و سبب افزایش طلا برای این فلز گران‌بها شده است.

طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در زمان بی‌ثباتی دیده می‌شود.

قیمت طلا در حالی‌که در سال 2013 حدود 28 درصد کاهش یافت، اما از ابتدای سال جاری میلادی 10 درصد افزایش یافته است.

هلن لو تحلیلگر بازار اوراق بهادار در هنگ‌کنگ گفت: ما فکر می‌کنیم که عوامل کوتاه‌مدت برای قیمت طلا اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا و افزایش تخصیص سهم به این فلز گران‌بها است.

قیمت طلا در ساعات اولیه روز نخست کاری هفته در بازارجهانی به 1329.55 دلار در هر اونس رسیده بود که بالاترین رقم از 31 اکتبر به شمار می‌رود. قیمت طلا هفته گذشته 4 درصد افزایش یافته بود.

در لحظه انتشار این خبر، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8.84  دلار افزایش نسبت به جلسه قبل بازارهای جهانی 1327.50 دلار معامله شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

27  −  17  =