سودآوری هالک بانک پس از دستگیری مدیرعامل سابقش

هالک بانک ترکیه دو ماه پس از دستگیری مدیرعامل سابقش در تحقیقات فساد مالی، سود خود در کل سال گذشته را گزارش کرد که فراتر از رقم مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

به گزارش ریسک نیوز، از ایسنا این بانک در اظهارنامه‌ای که به بازار بورس استانبول ارسال کرد، اعلام کرد درآمد خالصش از 2.6 میلیارد لیر در سال 2012 به 2.75 میلیارد لیر (1.3 میلیارد دلار) در سال 2013 افزایش یافت. تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ این رقم را 2.7 میلیارد لیر پیش بینی کرده بودند.

 

ارزش سهام هالک بانک از زمان دستگیری سلیمان اصلان، مدیرعامل سابق این بانک در 17 دسامبر، 24 درصد در معاملات استانبول کاهش یافته است. وی پس از این دستگیر شد که پلیس در جست و جوی خانه اش 4.5 میلیون دلار پول نقد در جعبه‌های کفش پیدا کرد با این همه وکیل وی مدعی شد که این پول کمک‌های نیکوکارانه ای بود که اصلان برای ساخت مدارس اسلامی در ترکیه و مقدونیه جمع کرده بود. اصلان اکنون در انتظار محاکمه است.

مدیرعامل جدید هالک بانک که ماه جاری منصوب شد، در اظهارنامه این بانک به مدیر قبلی اشاره‌ای نکرد با این همه وعده داد هالک بانک با حمایت از فعالیت‌های واردات و صادرات شرکت‌های کوچک و متوسط ترک از سیاست‌های اقتصادی کشور پشتیبانی می‌کند.

 

ارزش وام‌های تسویه نشده این بانک 31 درصد در سال 2013 رشد کرد و به 112 میلیارد لیر رسید در حالیکه سهم وام‌های دچار دیرکرد 2.6 درصد افزایش یافت که 15 درصد بالاتر از سال 2012 بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×    =  80