هماهنگی بازار سکه با اونس جهانی

قیمت سکه دیروز تقریبا ثابت ماند و تغییری را نسبت به روز سه‌شنبه ثبت نکرد. عدم تغییر قیمت سکه در روزی که نرخ اونس هم تقریبا ثابت مانده بود، توجه بازاری‌ها را به خود جلب کرد. بر این اساس آنها معتقدند که بازار سکه در حال حاضر تغییرات نرخ اونس را به‌گونه‌ای متناسب منعکس می‌کند. سکه‌فروشان بر این باورند که این یک ویژگی مثبت است و از هماهنگی بازار طلای داخل با طلای جهانی حکایت دارد. به هر روی سکه طرح جدید در طول هفته‌ای که گذشت، بیش از یک درصد افزایش قیمت ثبت کرد. این امر با توجه به رکود هفته‌های اخیر بازار سکه، حائز اهمیت به نظر می‌رسد. تقویت سکه در ابتدای هفته امیدها در بازار طلای داخل را افزایش داد و سرمایه‌گذاران داخلی را دوباره نسبت به فلز زرد رنگ خوش‌بین کرد.

به گزارش ریسک نیوز، از دنیای اقتصاد یورو نیز در طول این هفته، بازدهی مثبت داشت؛ ولی افزایش قیمت آن از سکه محدودتر بود. این ارز در بازارهای جهانی نیز در حال تقویت شدن است.

پوند نیز به دنبال تصمیم بانک مرکزی انگلیس، مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال 2015 مسیر تقویت در بازارهای جهانی را در پیش گرفت؛ ولی این هفته در بازار داخلی افزایش قیمت نداد. علت این امر نیز آن بود که پوند در هفته جاری در حال تعدیل افزایش قیمت شدیدی بود که هفته گذشته تجربه کرده بود. علاوه‌بر این کاهش نرخ رسمی پوند توسط بانک مرکزی، درحالی‌که برابری جهانی این ارز در مقابل دلار افزایش یافته بود، باعث شد که نسبت نرخ رسمی پوند به دلار از برابری جهانی این ارزها فاصله بیشتری بگیرد.

طلای جهانی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  4