استفاده از نام ائمه برای موسسات مالی ممنوع شد

بانک مرکزی به موسسات مالی‌ ‌و‌ اعتباری‌، شرکت‌های‌تعاونی اعتبار و‌ صندوق‌های‌ قرض‌الحسنه در راستای عدم استفاده این موسسات از اسامی‌‌۱۴ معصوم صلوات ا.. علیهم هشدار داد.

به گزارش ریسک نیوز،روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیرو مصاحبه دکتر محمود بهمنی ریاست کل بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس، شرکت‌های تعاونی اعتبار و صندوق‌های قرض الحسنه از نام مقدس و متبرک ائمه اطهار (ع) مجددا" تاکید می‌شود استفاده از اسامی‌‌14 معصوم صلوات ا.. علیهم برای این موسسات ممنوع است.

بدیهی است هر موسسه ، شرکت تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه که از اسامی این بزرگواران استفاده می‌‌کند،‌ بایستی هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام کند. در غیر این صورت ، روند صدور مجوز آن متوقف خواهد شد و براساس قانون تنظیم بازار غیرمتشکل مصوب سال 1383 و تبصره 1‌و‌3 ماده 96 قانون برنامه پنجم توسعه، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل خواهد آورد.

این اطلاعیه به منزله اعلام کتبی به کلیه موسسات پولی و صندوق‌های قرض ‌الحسنه است و عدم اطلاع از مفاد آن، رافع مسئولیت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نخواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  2  =