علت تعویق راه‌اندازی بانک اصناف

رییس شورای اصناف، مهمترین علت تعویق در راه اندازی بانک اصناف را عدم تامین سرمایه اولیه این بانک دانست و گفت: این رقم از سوی بانک مرکزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا،"قاسم نوده فرهانی"درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی بانک اصناف در کشور اظهار کرد: بسیاری از مقدمات راه‌اندازی بانک اصناف انجام شده و رایزنی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که مراحل اصلی راه اندازی بانک اصناف طی شده است، بیان کرد:‌ درحال حاضر قرار است بانک مرکزی یک شماره حساب ویژه غیر قابل برداشت را در اختیار ما قرار داده تا سرمایه اولیه بانک از طریق صنوف به این حساب واریز شود.

فراهانی گفت: ما در حال حاضر پیگیر دریافت شماره حساب هستیم.

رییس شورای اصناف با تاکید بر این‌که بانک اصناف صرفا متعلق به اصناف است و سهام آن به جای دیگری تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر علت زمان‌بر شدن راه اندازی این بانک، تامین سرمایه اولیه آن است که این رقم در حدود 400 میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در آیین نامه ارسال شده به شورای اصناف مراکز استان‌ها کف هر سهم 100 هزار تومان است، ولی واحدهای صنفی می‌توانند تا تعداد 10 سهم خریداری کنند.

فراهانی با بیان این‌که بیش از 70 درصد از سهم مورد نیاز تامین شده است، گفت:‌ در بعضی از استان‌ها واحدهای صنفی به دلیل مشکلات اقتصادی سهمی خریداری نکرده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم سرمایه اولیه را تکمیل کنیم.

رییس شورای اصناف درباره تشکیل کارگروهی با محوریت معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت برای پیگیری راه اندازی این بانک اظهار کرد: این کارگروه به تازگی راه‌اندازی نشده و بدیهی است وقتی قرار بر راه‌اندازی بانک باشد، کارگروهی برای ارائه مشاوره و کمک به انجام امور تشکیل می‌شود.

وی گفت: در ابتدا که قرار بود این بانک راه اندازی شود، سرمایه اولیه 25 میلیارد تومان اعلام شد و سپس این رقم به 250 میلیارد تومان و در حال حاضر به 400 میلیارد تومان رسیده است.

او با بیان این‌که این بانک با هدف ارائه خدمات به اصناف تشکیل می‌شود، گفت:‌ این بانک متعلق به اصناف است و علاوه بر این که برای واحدهای صنفی خریدار سهام سودآور است، به تمام اصناف کشور تسهیلات ارزان قیمت می‌دهد.

فراهانی در پایان تصریح کرد: این بانک یک پشتیبانی مالی برای صنوف کشور بوده و بدیهی است هر چه یک بانک قوی‌تر و بزرگتر شود، پشتیبانی قوی‌تری برای بخش تولید و توزیع کشور می‌شود.

براساس این گزارش، اصناف موافق خرید بلوک یا بخشی از سهام بانک‌ها نیستند. به اعتقاد آ‌نان این بانک صرفا متعلق به اصناف کشور است و باید توسط خود آن‌ها راه‌اندازی شود.

چندین بانک خصوصی و دولتی حاضر بودند که بلوکی از سهام خود را به اصناف بفروشند، ولی شورای اصناف با این موضوع موافق نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  9  =