بورس ارز، درآمدهای نجومی را از بین می برد

مدیرعامل موسسه مهر گفت: بورس ارز از فرصت‌های غیرمنطقی که برای تعداد محدودی وجود دارد، جلوگیری کرده به سمت منطقی‌سازی قیمت‌‌ها خواهد رفت.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا، غلامحسن تقی نتاج گفت: کارکرد بورس منطقی‌سازی نرخ خرید و فروش است و موجب می‌شود اقتصاد به سمت واقعی‌شدن پیش برود.

وی افزود:البته راه‌اندازی بورس ارز خوب است در صورتی که این‌گونه نباشد که عرضه‌‌کننده‌ اصلی دولت باشد، بلکه باید اجازه دهیم همه فعالان ارز در آن حضور پیدا کنند و همه به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند.

نتاج گفت: لازم است زمینه‌ای فراهم کنیم که همه ارز‌هایی که از سوی کل کشور به دست می‌‌آید در بازار بورس عرضه شود و متقاضیان ارز مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنند.

مدیر عامل موسسه مهر با تاکید بر این‌‌که باید  نرخ گذاری ارز حذف شود، اظهار داشت: پس از راه‌اندازی بورس ارز لازم است که ارز‌های سهمیه‌‌ای به حداقل برسد زیرا دوباره همان اتفاق گذشته رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: بورس ارز اگر قرار باشد همراه با دخالت‌های منطقی تشکیل شود تنها ایجاد نهادی خواهد شد که هزینه‌ها را افزایش داده است، اما اگر به درستی و معقولانه در این بازار حرکت کنیم، با جلوگیری از رانت‌های غیرمنطقی موجب می‌شود که افرادی از درآمد‌های نجومی دور شوند و همه امکان استفاده از این بازار را داشته باشند.

تقی نتاج تاکید کرد: صرافی‌ها نیز در همین عرصه می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، اما از سود‌های افسانه‌ای دیگر برخوردار نخواهند بود.

مدیر عامل موسسه  مهر در مورد بورس آتی ارز نیز گفت: خوشبختانه راه‌اندازی بورس کالا و آتی زمینه‌ مقدماتی را برای دیگر عرضه‌ها فراهم کرده است و اگر ارز در بورس فعال شود، ارز آتی نیز در پی آن راه‌اندازی خواهد شد، اما در هر صورت باید اجازه دهیم بورس ارز به بلوغ خود برسد و در مسیر واقعی فعالیت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  14