بیمه بیش از ۱۳ هزار هکتار از مزارع گندم سمنان

ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از کشت گندم در حدود ۴۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم این استان خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا منطقه سمنان، سید مجید موسوی در جلسه ارزیابی کشت پائیزه(با محوریت گندم آبی و دیم) بر سوق دادن اعتبارات حوزه مکانیزاسیون برای تامین ادوات مکانیزه کشت گندم در استان تاکید کرد.

 

موسوی با تاکید بر توسعه مکانیزاسیون در مزارع گندم به ویژه مرحله کاشت افزود: برنامه ریزی لازم برای تامین بذرکار مناسب با شرایط استان و برطرف کردن نیازها برای سال آینده انجام شود.

 

وی بر ارزیابی گندم استان در مراحل داشت تا برداشت تاکید کرد و افزود: نظارت دقیق بر مزارع خصوصاً انجام عملیات مبارزه با علف‌های هرز، آفت سن، تغذیه مناسب با کود سرک و آبیاری مناسب برای جلوگیری از افت محصول از نکات مهم در روزهای آینده است .

 

رئیس سازمان بر توزیع به موقع کود سرک و مصرف در مزارع تاکید کرد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سازمان تعاون روستایی استان چنانچه کل سهمیه کود استان را دریافت نکرده‌اند تا قبل از سال جدید نسبت به تامین و توزیع آن اقدام کنند.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از وضعیت کشت گندم در استان ارائه کرد و گفت: در سال جاری 39 هزار و 398 از مزارع استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

 

سید امیر رضوی افزود: امسال 9 هزار و 946 بهره بردار در 31 هزار و 890 هکتار مزارع آبی و 7 هزار و 508 هکتار مزارع دیم بذر گندم کشت کردند که نسبت به سال گذشته 2 هزار و 698 هکتار افزایش دارد.

 

وی بیان کرد: در استان برای نظارت بر انجام عملیات کاشت تا برداشت و ارائه توصیه‌های فنی به بهره برداران تعداد 33 کارشناس ناظر برای مزارع با عملکرد پائین‌تر از سه تن در هکتار به کار گرفته شدند.

 

رضوی گفت: سال زراعی جاری بیش از 13هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم تحت پوشش بیمه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

46  −  39  =