نرخ های وام اعطایی بانک توسعه صادرات افزایش نمی یابد

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از صادرکنندگان خواست با وارد کردن ارز حاصل از صادرات به اتاق مبادلات ارزی در تامین ارز در فرایند تجارت خارجی بیش از پیش مشارکت کنند.

به گزارش ریسک نیوز، بهمن وکیلی در مراسم افتتاحیه همایش سراسری مدیران این بانک که با عنوان " نقش بانک توسعه صادرات در اقتصاد مقاومتی" که در هتل بین المللی فردوسی تهران برگزار شد اعلام کرد: نرخ تسهیلات اعطایی ریالی بانک توسعه صادرات کماکان کمترین نرخ بین بانکها برای حمایت از صادرات است که افزایش نخواهد یافت.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات در ادامه سخنان خود در افتتاحیه این همایش سه روزه  افزود: بخشی عمده ای از مشکلات ارزی کشور با ایجاد پیوند میان صادرکنندگان و واردکنندگان در اتاق مبادلات ارزی حل می شود و بانک توسعه صادرات بنا دارد باید سیاست های تشویقی برای صادرکنندگانی که ارز خود را وارد چرخه مرکز مبادلات ارزی می کنند در نظر بگیرد.

بنایراین گزارش، مهندس وکیلی با اشاره به تحریم اقتصادی های موجود و تاثیر آن بر نقل و انتقالات ارزی تاکید کرد: علیرغم تمام  مشکلات ایجاد شده  بانک توسعه صادرات  کماکان در خدمت حل مسائل صادرکنندگان و تولیدکنندگان است چون حل مشکلات این گروه به نفع تمامی اقشار جامعه و حفظ و ایجاد اشتغال برای آنان کمک می کند و در این صورت بانک توسعه صادرات به تعهد خود در قبال جامعه عمل کرده است.
 مهندس وکیلی به نقش شعب بانک در رضایت مندی صادرکنندگان و  تولید کنندگان اشاره کرد و افزود: باید تمام تلاش را برای حل مسائل کارآفرینان به کار گرفت و  نوع خدمات و تسهیلات قابل ارایه به آنان با توجه به شرایط  جدید اقتصادی تغییر داده شود.

وی با توجه به لزوم به کار بستن روشهای تامین مالی ارزان قیمت برای صادرکنندگان و تولید کنندگان کشور افزود: هدایت گردش حساب جاری مشتریان بانک و  تجدید نظر در نوع فعالیت های شعب بانک توسعه صادرات در مناطق آزاد و گرفتن منابع  از صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد حداکثر گردش مالی در برنامه های این بانک برای تامین منابع برای صادرکنندگان قرار داد.

مهندس وکیلی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده بین بانک توسعه صادرات و سازمان ها و اتحادیه های مختلف در کشور گفت:  در سال  جاری باید تلاش زیادی برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها و ورود منابع به عاملیت بانک توسعه صادرات به بخش های مختلف اقتصادی صورت پذیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

11  +    =  15