شرکت های بیمه باید از حقوق مردم دفاع کنند

رئیس کل بیمه مرکزی:

کار بیمه گری مبتنی بر مشتری مداری است و اگر شرکت های بیمه نتوانند بین درآمدها و هزینه ها تعادل ایجاد کنند، آینده مطلوبی برای صنعت بیمه وجود نخواهد داشت.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، محمد ابراهیم امین که در دومین اجلاس سالانه انجمن حرفه ای صنعت بیمه سخن می گفت، با بیان ویژگی های افراد حرفه ای و اشاره به فعالیت انجمن که قاعدتاً محل حضور و مشارکت حرفه ای های صنعت بیمه کشور باید باشد به برخی از چالش های پیش روی صنعت اشاره کرد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه، بیمه های درمانی و خودرو است، خاطر نشان کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، تحمیل ها و فشارها بیشتر خواهد شد و شرکت های بیمه آسیب خواهند دید. وی افزود: اگر نتوانیم آسیب شناسی مناسبی از چالش ها و مشکلات صنعت بیمه داشته باشیم، بدون در نظر گرفتن منافع این صنعت، این وضعیت نامطلوب تشدید خواهد شد.

امین تأکید کرد بیمه مرکزی به سیاست شفافیت و پاسخگویی پایبند است و هیچ تصمیمی بدون طی مراحل کارشناسی و رسیدن به اجماع صورت نمی گیرد و در عین حال از هر گونه پیشنهاد سازنده ای نیز استقبال می کند.

 

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید بر اینکه رقابت ها در صنعت بیمه باید در خدمت رسانی، جلب مشتری، ابتکار، خلاقیت، نوآوری و توسعه محصولات جدید باشد، خاطر نشان کرد: اگر رقابت ها فقط منحصر به کاهش حق بیمه باشد عدم تناسب میان حق بیمه ها و خسارت ها به بیمه گر و بیمه گذار لطمه خواهد زد.

امین افزود: بر اساس گزارش های معاونت نظارت بیمه مرکزی از عملکرد شرکت های بیمه در سال ۱۳۹۱، متأسفانه ۸۰ درصد این شرکت ها در شناسایی سود، ضوابط و مقررات و آیین نامه های شورای عالی بیمه را بخصوص در زمینه ذخیره گیری رعایت نکرده اند و در نتیجه سودهای اعلام شده واقعی نیستند.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ذات کار بیمه گری ملازم مشتری مداری است و سهامداران شرکت های بیمه باید با انتخاب و حمایت از مدیران حرفه ای و کارآمد به ایفای تعهدات شرکت ها کمک کنند.

امین افزود: هیچ فعالیتی بدون ایجاد تشکل های حرفه ای و اینکه تصمیمات با تضارب آرا و مشارکت ذینفعان صنف شکل بگیرد و منافع داخلی آن صنف را دنبال کند، منجر به توسعه فعالیت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد تشکل های صنفی و حرفه ای به تصمیم سازی و تصمیم گیری منطقی کمک می کند و اعلام نظر کارشناسی و تضارب آرا و دیدگاه ها به تصمیمات اعتبار و عقلانیت بیشتری می دهد، گفت: انجمن حرفه ای صنعت بیمه نیز ضمن دارا بودن این ویژگی ها باید مصداق چنین پروسه و جایگاهی باشد تا بتواند دیدگاه های صاحب نظران و افراد حرفه ای در صنعت بیمه را در تدوین ضوابط حاکم برآن فعالیت به پیشنهادهای کاربردی تبدیل کند.

امین با تأکید بر اینکه حرفه ای گری اصولی دارد و افرادی که خود را حرفه ای تلقی می کنند اگر واجد شرایط حرفه ای گری نباشند،کمکی به این پروسه نخواهند کرد، افزود: افرادی می توانند بیمه گران موفقی باشند که واجد اعتبار و رفتار حرفه ای اند و به اصول حرفه ای پایبند هستند.

وی ادامه داد بنابراین اعضای انجمن حرفه ای صنعت بیمه نیز اگر به اصول حرفه ای پایبند باشند و افراد حرفه ای در آن فعالیت کنند، می توانند از یک سو نقش بسزایی در بهبود فضای کسب و کار صنعت بیمه داشته باشند و از سوی دیگر کمک و همیار بزرگی برای بیمه مرکزی باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان وضعیت توانگری مالی شرکت های بیمه برای ایفای تعهداتشان را از جمله چالش های صنعت بیمه برشمرد و گفت: یکی از اولویت های بیمه مرکزی بررسی وضعیت مالی این شرکت ها از طریق صورت های مالی آنها و نحوة رعایت آیین نامه های مصوب شورای عالی بیمه است.

گفتنی است در ابتدای این اجلاس دکتر حجاریان مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه گزارشی از اهداف و فرایند شکل گیری و تأسیس این انجمن و فعالیت های یکساله آن ارائه داد و در پایان برخی از حاضران به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه از صاحب نظران و پیشکسوتان صنعت بیمه به منظور افزایش توان حرفه ای و علمی این صنعت و با هدف صیانت از نقش و جایگاه صنعت بیمه، همکاری و مشارکت در اجرای برنامه های ترویجی، آموزشی، فرهنگی برای توسعه بیمه در کشور، همکاری با مراجع قانونگذار و سازمان های تنظیم قوانین و مقررات مربوط به صنعت بیمه، حمایت حرفه ای از فعالان صنعت بیمه، همکاری در تهیه و تنظیم مقررات و استانداردهای بیمه ای و … در سال۱۳۹۱ تشکیل شده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

81  −  71  =