کره شمالی را هرگز این گونه ندیده اید +عکس

دولت کره شمالی از سال ۱۹۶۰ کمپی تابستانی به منظور جلب و جذب دانش آموزان از سرتاسر جهان برای تبلیغ کمونیسم و ترویج زندگی به سبک کره ای تاسیس کرده است که این کمپ ها سالانه شاهد حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز از سرتاسر جهان است.

به گزارش ریسک نیوز،سی ان ان نوشت: کمپ " سونگ داون" در شهر ساحلی " وونسان" کره شمالی سالانه پذیرای دانش آموزانی از سراسر جهان است.

دولت کره شمالی در دوره قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بیشتر از دانش آموزان کشورهای بلوک کمونیستی برای شرکت در این کمپ ها دعوت می کرد اما پس از فروپاشی شوروی و از بین رفتن بلوک شرق، سیاست دولت پیونگ یانگ جذب دانش آموزان از سراسر جهان حتی ایالات متحده آمریکا است.
 
امسال دولت کره شمالی دانش آموزانی از 5 کشور روسیه، چین، ویتنام، تانزانیا و ایرلند برای حضور در این کمپ تابستانی دعوت کرده است.

بودجه مورد استفاده در برنامه های کمپ سونگ داون از سوی دولت تامین می شود و تلاش دولت پیونگ یانگ در راستای " دیپلماسی عمومی" برای بهبود چهره این کشور در برابر تبلیغات منفی رسانه ای از این کشور در سطح جهان است؛ اما به ازای هر دانش آموز برای اقامت 8 روزه در این کمپ ها مبلغ 270 دلار اخذ می شود.

دولت کره شمالی همه ساله دانش آموزانی را در رده سنی زیر 18 سال از سرتاسر جهان حتی ایالات متحده آمریکا به این کمپ ها جذب می کند.

دانش آموزان شرکت کننده در این کمپ در تفریحات و کلاس های گوناگون موسیقی و هنری شرکت می کنند و با فرهنگ و زبان و موسیقی و رقص های سنتی کره شمالی آشنا می شوند.

این کمپ علی رغم فقر گسترده در کره شمالی مجهز به روز ترین امکانات تفریحی و ورزشی است. تصاویر زیر کمپ 2014 و مراسم آغاز رسمی آن را نشان می دهد.
 

مراسم خوشامد گویی دانش آموزان کره شمالی به دانش آموزان میهمان کمپ تابستانی 2014

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

18  −  15  =