سرویس انتقال وجه از طریق شماره موبایل راه اندازی شد

برای اولین بار در شبکه بانکی کشور، امکان “انتقال وجه درون بانکی” از طریق “شماره موبایل” گیرنده وجه، توسط شرکت خدمات انفورماتیک در سامانه “همراه بانک” آینده عملیاتی گردید.

به گزارش ریسک نیوز،در این طرح، مشتریان همراه بانک آینده، قادر خواهند بود تراکنش انتقال وجه را با انتخاب گزینه "انتقال وجه به شماره موبایل" انجام دهند. در این سرویس نام گیرنده وجه به رویت "انتقال دهنده وجه" می رسد و پس از تائید وی، مبلغ به "حساب گیرنده وجه" واریز می شود.

اجرای این شیوه، موجب سهولت و امنیت در امر انتقال وجه شده و انتقال دهنده، بجای نیاز داشتن به شماره حساب فرد (که به خاطر سپاری آن در قیاس با شماره موبایل مشکل است و از طرف دیگر، می تواند جزو اطلاعات تقریبا محرمانه تلقی شود)؛ شماره موبایل وی را به جای شماره حساب "گیرنده وجه" تعیین می نماید. شماره موبایل "گیرنده وجه" با ورود دستی یا از طریق دفترچه تلفن موبایل قابل انتخاب است. بدیهی است با این شیوه، به حساب افرادی می توان وجه منتقل کرد که شماره موبایل ایشان در سیستم موبایل بانک آینده ثبت شده باشد و به عبارت دیگر، گیرنده وجه نیز مشتری "موبایل بانک" آینده باشد.
 
در مراحل بعدی، سایر بانک های استفاده کننده از سیستم های اتوماسیون شرکت خدمات انفورماتیک نیز، به این طرح خواهند پیوست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  2  =