رشد ۵۰ درصدی صادرات ، سهام سیمان را پرتقاضا کرد

رشد قابل توجه صادرات سیمان باعث افزایش حاشیه سود این صنعت و اقبال بازار به سهام این گروه شده است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا علی محمد بد در خصوص وضعیت صنعت سیمان و دلایل رشد این گروه در بازار گفت: وضعیت صادرات صنعت سیمان مطلوب شده است به طوریکه رشد خوبی در صادرات سیمان در سال جاری داشتیم.

وی افزود: اردیبهشت ماه سال گذشته صادرات سیمان در کل کشور 870 هزار تن بود که این رقم در اردیبهشت ماه امسال به 103 هزار تن رسیده است که افزایشی نزدیک به 50 درصد را تجربه کرده ایم.

این کارشناس صنعت سیمان با اشاره به اینکه صادرات سیمان در 2 ماهه ابتدایی سال جاری به بیش از دو میلیون و 195 هزار تن رسیده است، گفت: این رقم در دو ماهه ابتدایی سال گذشته یک میلیون و 580 هزار تن بود که این صنعت بازهم افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

محمد بد در ادامه با اشاره به روند صادرات سیمان در دو تا سه ماهه ابتدایی سال جاری گفت: پیش بینی می شود با تداوم این روند صادرات سیمان در سال جاری به رقمی حدود 12میلیون تن خواهد رسید که در تاریخ صادرات سیمان کشور بی سابقه است.

وی با اشاره به نوسان رو به بالای نرخ ارز گفت: با توجه به شرایط فعلی و بازارهای جدید صادراتی، پیش بینی می شود صادرات سال جاری از رقم های پیش بینی شده نیز فراتر برود.

مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر همچنین به برنامه ریزی برای ورود سیمان به بورس کالا اشاره کرد و گفت: با ورود سیمان به بورس کالا، قیمت گذاری این محصول آزاد و در شرایط رقابتی انجام خواهد شد که این اتفاق نیز در رشد سودآوری این صنعت تاثیر گذار خواهد بود.

این مقام مسئول در صنعت سیمان درباره دلایل اقبال بازار به سهام این صنعت گفت: قیمت جایگزینی سهام شرکت های سیمانی، سه چهار برابر از قیمت های فعلی است و این موضوع با توجه به شرایط مساعد این صنعت باعث اقبال بازار به سهام این گروه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =