عدم شفافیت در سود منافع از دلایل عدم موفقیت بیمه های زندگی/ ضریب نفوذ بیمه افزایش می یابد

امراللهی در مراسم رونمایی طرح بیمه‌نامه زندگی (مان):

مدیر عامل بیمه ایران دلایل عدم توسعه یافتگی بیمه های زندگی را کارمزدها و انگیزه بازاریابان و سود مشارکت در منافع عنوان کرد و گفت: ˈمانˈ محصول ویژه و منحصر به فرد بیمه های زندگی است.

به گزارش ریسک نیوز،محمود امراللهی در مراسم رونمایی طرح بیمه‌نامه زندگی (مان) با بیان اینکه، در این بیمه نامه تمامی نقایص بیمه نامه های جامع عمر و پس انداز اصلاح شده است، اظهار داشت: این بیمه نامه با این تغییرات تبدیل به بیمه نامه ای منحصر به فرد در بیمه های زندگی شده است و ارائه آن باعث ایجاد امید، نشاط و ماندگاری در خانواده های ایرانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ بیمه به خصوص بیمه های زندگی یکی از استراتژی های این شرکت بیمه ای است، افزود: بیمه ایران با توسعه بیمه نامه های زندگی در نظر دارد ضریب نفوذ بیمه در کشور را افزایش دهد همچنین در نظر داریم با توجه به تجمیع پس اندازهای خرد، حجم عظیمی از سرمایه را در مساله اشتغال بکار گیریم تا از این طریق به اقتصاد ملی و شکوفایی آن کمک کنیم.

امراللهی با اشاره به اینکه منابع حاصل از فروش این بیمه نامه در همان استانی که به فروش رفته است سرمایه گذاری خواهد شد، تصریح کرد: معتقدیم با سرمایه گذاری از محل ذخیره های مردم تولید رونق خواهد گرفت و ضریب بیکاری درکشور کاهش پیدا خواهد کرد و با دستیابی به این اهداف از بودجه دولتی و استفاده از منابع نفتی برای رونق تولید واشتغال کمتر هزینه خواهد شد.

به گفته وی، از سوی دیگر با سرمایه گذاری از محل این بیمه نامه در استان های مختلف حمایت های بومی از طرح های بیمه ای افزایش می یابد و ضریب نفوذ بیمه در کشور رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه دلایل عدم توسعه یافتگی بیمه های زندگی را مساله کارمزدها و انگیزه بازاریابان و سود مشارکت در منافع عنوان کرد و ادامه داد: بیمه های زندگی علیرغم بازار مناسب به این دو دلیل در کشور رشد نکرده است که ما در نظر داریم با ایجاد انگیزه در شبکه فروش و بازاریابان و اطلاع رسانی در سود مشارکت به مردم و بیمه گذاران این مشکل را برطرف کنیم.

* ضریب نفوذ بیمه های زندگی در ایران 7 درصد است

ابراهیم حمیدی در جریان رونمایی از تازه ترین طرح بیمه ای بیمه ایران تحت عنوان بیمه ˈمانˈ با بیان اینکه در آسیا نیز ضریب نفوذ بیمه های زندگی بیش از 70 درصد است، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه های زندگی در ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است و ما درصدد هستیم با ارائه تازه ترین طرح خود این ضریب را در کشور افزایش دهیم و به استانداردهای جهانی نزدیک تر شویم.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین با انتقاد از ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور 7 درصد است که ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته که این رقم 56 درصد است فاصله زیادی داریم.

وی در خصوص ویژگی های این طرح به عدم محدودیت سنی در این بیمه نامه اشاره کرد و افزود: معتقدیم با برداشتن این محدودیت می توانیم ضریب نفوذ بیمه را به طرز گسترده ای افزایش دهیم، زیرا مشتریان بیشتری در بازار هدف قرار گرفته و برای خرید این بیمه نامه اقدام خواهند کرد.

وی گفت: همچنین انعطاف پذیری در پرداخت حق بیمه از سایر مزایای این بیمه نامه جدید است که بیمه ایران برای افزایش تعداد بیمه گذاران بیمه های زندگی در همین راستا تسهیلات دیگری در نحوه پرداخت حق بیمه در نظر گرفته است که بیمه گذار با استفاده از این تسهیلات می تواند به صورت ماهیانه، سه ماه یکبار و یک جا حق بیمه خود را پرداخت نماید.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین اضافه کرد: پرداخت 25 درصد از سرمایه در مواردی که بیمه شده به آن نیاز دارد به خصوص در زمان بیماری از دیگر مزایای این طرح جدید بیمه ای است. علاوه بر این در این طرح پوشش رایگان فوت بر اثر حادثه نیز دیده شده است که به مبلغ 5 میلیون ریال می باشد.

حمیدی اضافه کرد: پوشش درمان سرطان از دیگر ویژگی های این بیمه است در این بیمه نامه برخلاف سایر موارد سرطان را از پنج بیماری خاص جدا کرده و به طور اختصاصی این بیماری در این بیمه نامه تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیر عامل بیمه ایران، پرداخت مستمری تا 10 سال را از دیگر مزایای این بیمه نامه جدید برشمرد و افزود: در این بیمه نامه بیمه گذار می تواند تا 10 سال مستمری از شرکت بیمه از محل اندوخته ها دریافت نماید که در سایر بیمه نامه های مشابه این مهم دیده نشده است.

حمیدی درباره نام و عنوان تازه ترین طرح بیمه ای بیمه ایران با عنوان ˈمانˈ یادآور شد: ˈمانˈ به معنای نگهبان، احترام و بنیان خانواده است، همچنین ˈمانˈ اندیشه، تفکر، خانه و دودمان را در بر می گیرد علاوه بر این نماد ماندگاری، امید و نشاط در خانواده های ایرانی است و ما با این نام سعی خواهیم کرد در تمامی خانه های ایران نفوذ کنیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  6  =  1