آثار تورمی هدفمندی مهار شد/ حمله سایبری ناکام ماند

بهمنی اعلام کرد؛

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اجازه ندادیم آثار نامطلوبی که برخی‌ها با اجرای هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی می‌کردند، اتفاق بیفتد، گفت: گرچه نمی توان آثار منفی اجرای طرح را نادیده انگاشت اما می‌توانیم ادعا کنیم که در اجرای این طرح موفق عمل کرده‌ایم.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر محمود بهمنی در مورد آثار اجرای طرح هدفمندی یارانه ها گفت: در جلسه های اخیری که مسئولان اقتصادی و بانکی کشور شرکت کرده اند، یکی از مهمترین مباحث و سئوالاتی که از ما مطرح می شود در مورد چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان اقتصادی سایر کشورها نسبت به آثار اجرایی هدفمندی یارانه ها در ایران نظرات مثبتی داشتند، تصریح کرد: ابراز خشنودی از نحوه اجرا و آثار هدفمندی یارانه ها در کشورمان توسط آنها مشوقی برای ما محسوب می شود.

وی نسبت به آثار اجرای هدفمندی یارانه ها ابراز رضایت کرد و با بیان اینکه اجازه ندادیم آثار نامطلوبی که برخی ها پیش بینی می کردند، رخ دهد، گفت: پیش از اجرای طرح تصور می شد که برخی از قیمتها حتی تا 700 درصد هم بالا برود، اما اینگونه نشد، گرچه نرخ تورم تا حدودی افزایش یافت، اما به میزانی که برخی ها پیش بینی می کردند، نشد.

بهمنی با اشاره به نرخ تورم 22.2 درصد اردیبشهت ماه سال جاری اظهارداشت: نرخ تورم گرچه در زمان اجرای طرح حدود 12.4 درصد بود و هم اکنون این نرخ افزایش یافته است و نمی توان اثرات منفی را نادیده گرفت، اما  می توانیم ادعا کنیم که در اجرای این طرح موفق عمل کرده ایم.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، برخی از افراد نرخ تورم ناشی از اجرای طرح را تا 70 درصد هم پیش بینی می کردند، بنابراین نرخ تورم حاصل شده را باید مثبت ارزیابی کرد، حال اگر هیچیک از این موارد را در نظر نگیریم، می توان گفت که حداقل اجرای این طرح باعث اصلاح الگوی مصرف شده است.

وی نسبت به اجرای درست مراحل بعدی هدفمندی یارانه ها اظهار امیدواری کرد و گفت: طرح هدفمندی یارانه ها در 28 آذر ماه سال 89 اجرا شد و آثار اجرای این طرح به سال 90 منتقل شد، این در حالی است که در آن زمان با 350 هزار حمله سایبری از سوی آمریکا مواجه شدیم.

بهمنی اضافه کرد: تنها در یک روز 250 هزار حمله سایبری صورت گرفت، از سوی دیگر تعداد ترانزاکشن‌های برخی سیستم‌های بانکی به 118 میلیون رسید و فشار مضاعفی بر روی نظام بانکی وارد شد و توانستیم 4 میلیون حساب بانکی را در مدت زمان کوتاهی افتتاح کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  18  =  19