سرکرده جدید “احرار الشام” تعیین شد

به دنبال هلاکت سرکرده گروه شورشی “احرار الشام” و ده‌ها تن از دیگر رهبران این گروه در انفجاری انتحاری در سوریه، سرکرده جدید این گروه بر حفظ اصول و مبادی این جنبش تاکید کرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از سایت شبکه الجزیره، هاشم شیخ ابوجابر، سرکرده جدید گروه شورشی احرار الشام سیاست سرکردگان این گروه را در دعوت به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات ستود و بر لزوم پایداری بر اصول این جنبش تاکید کرد و گفت: آنچه اتفاق افتاده است هیچ تاثیری بر این گروه و سیاست آن نخواهد گذاشت.

پیشتر جنبش احرار الشام که تحت لوای جبهه اسلامی فعالیت می‌کند، در بیانیه‌ای توضیح داده بود که مجلس شورای این گروه ابوجابر را به عنوان فرمانده این جنبش و رهبر کل آن و ابوصالح طهان را به عنوان رهبر نظامی این جنبش تعیین کرد.

به گزارش شبکه "منسقو الصورة"، ابوجابر مدتی در زمینه تبلیغات کار کرده و پستی عالی را در شهر حلب به دست گرفته است.

وی به دلیل اعتقاداتش در تنگناهایی قرار داشته و اینکه در زمان انفجار بمب در مرکز تحقیقات علمی در حلب از یک مرگ حتمی نجات یافته است.

شبکه منسقو الصورة همچنین اعلام کرد که وی در سال 2005 بازداشت شد و در سال 2011 پس از آزادی سرکردگی گروه‌های شورشی مسلح سوریه را بر عهده گرفت و بعد از ملحق شدن به گروه احرار الشام به عنوان فرمانده بخش شرقی تعیین و پس از کشته شدن ابوخالد السوری به عنوان فرمانده حلب انتخاب شد.

منابع سوری روز چهارشنبه اعلام کردند که بر اثر انفجاری انتحاری که تجمع رهبران گروه "احرار الشام" در نزدیکی شهرک رام حمدان در ریف ادلب سوریه را هدف قرار داده بود ابوعبدالله حموی، سرکرده این گروه و چند تن از رهبران آن به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که شبکه الجزیره گزارش داده است این انفجار ناشی از انفجار بمب دست‌ساز حاوی گاز سمی بود که در ریف ادلب رخ داد.

همچنین به گزارش این شبکه خبری، عبدالله حموی و بیش از 45 رهبر دیگر گروه احرار الشام از جمله رهبران نظامی آن در استان‌های حلب، رقه و ادلب در این انفجار کشته شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  5  =  2