بیمه ها از اجرای دستور رئیس جمهور طفره می روند

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور قرار است ۲۰۲ قلم داروی بیماران خاص و سرطانی تحت پوشش بیمه قرار گیرد اما صندوقهای بیمه از راههای گوناگون با این دستور مقابله می‌کنند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر مصطفی قاسمی در حاشیه بازدید کارشناسان اجتماعی استانداریهای سراسر کشور از کلینیک بیماران کلیوی، افزود: از 202 قلم دارو تنها 8 مورد مربوط به بیماران پیوندی است و داروهای بیماران دیالیزی در این فهرست لحاظ نشده است.

وی اظهارداشت: چرا با وجود آنکه داروهایی مانند اریتروپویتین در پروتکل وزارت رفاه قرار دارند اما بیماران باید برای تهیه آنان پول پرداخت کنند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با اشاره به پیوند از مرگ مغزی گفت: راه ‌اندازی پیوند از جسد حاصل عملکرد این انجمن بود. سالانه تا 2200 پیوند کلیه در ایران انجام می‌شود و در صورت ادامه روند موجود تا سه سال آینده نیاز به پیوند گسترده از فرد زنده نیست و مسائل مربوط به خرید و فروش کلیه برطرف می‌شود.

وی افزود: سال 89 حدود 600 و سال گذشته 800 کلیه از مرگ مغزی پیوند شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار به هزار پیوند برسد. در صورت تحقق این امر نیمی از افراد نیازمند پیوند کلیه می‌توانند از بیماران مرگ مغزی کلیه دریافت کنند.

قاسمی تاکید کرد: موافق قطع شدن پیوند کلیه از فرد زنده نیستیم، چون ممکن است برخی از افراد به این نوع پیوند نیاز داشته باشند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزود: در مقطعی بیش از 15 درصد مبتلایان به نارسایی کلیه با وجود آنکه به پزشک عمومی مراجعه کرده بودند، به این بیماری دچار شده بودند، چون پزشک نتوانسته بود بیماری آنها را تشخیص دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

28  −  27  =