بانک مسکن در ۹ ماه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

در سالی که سال‌ «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است، کارکنان بانک مسکن، تا پایان آذرماه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات، در بخش مسکن پرداخت نموده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز،یوسف مرتضایی عضو هیأت‌مدیره این بانک، طی گفتگویی به تشریح عملکرد بانک مسکن در حوزه مسکن مهر پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته که به‌نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود، کارکنان بانک مسکن در سراسر کشور جهادگونه عمل کردند؛ به‌طوری که بیش از 206هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال90 پرداخت شد که 95 درصد آن به بخش مسکن اختصاص داشت. در نتیجه پرداخت این تسهیلات، یک‌میلیون و 250 هزار خانوار از هموطنان، صاحب سرپناه شدند یا واحد‌های خود را تعمیر و بازسازی کردند.

عضو هیأت‌ مدیره بانک مسکن خاطر نشان کرد: بانک مسکن به ‌عنوان بانک عامل در طرح مسکن مهر در کنار دولت محترم، از ابتدای اجرای طرح تا به امروز در بخش مسکن مهر برای احداث دو میلیون و 200 هزار واحد مسکونی، 436 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده و 349 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی یادآور شد: از مجموع دو میلیون و 200 هزار واحدمسکونی نیز، 440 هزار واحد مربوط به احیای بافت فرسوده و مسکن روستایی بوده است.
مرتضایی افزود: کارکنان بانک مسکن در 1200 شعبه در سراسر کشور با هدف همراهی طرح مسکن مهر خالصانه تلاش کردند تا امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر باشیم.

عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن با بیان این‌که یکی از دستاوردهای مهم مسکن مهر، تولید مسکن به روش صنعتی است، اظهار داشت: به لطف خداوند امروز در این عرصه به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم، در حال حاضر یک‌سوم مسکن مهر کشور به روش صنعتی و پیشرفته تولید می‌شود و برای ساخت این واحدها تاکنون 138 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

وی همچنین گفت: بانک مسکن با پذیرش عاملیت پرداخت تسهیلات مسکن مهر، علاوه بر ایجاد سرپناه برای هموطنان، در بخش اشتغال‌زایی هم به ازای ساخت هر یک واحد مسکونی، ¼1 فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.

مرتضایی ادامه داد: در بخش ازدواج نیز به‌ 468 هزار نفر از زوج‌های جوان مبلغ 6760 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

29  +    =  38