دولت لایحه‌ اصلاح وضعیت صنعت بانک و بیمه را به مجلس تقدیم کند

مجلس خواستار شد:

مجلس خواستار ارائه لایحه‌ای برای بررسی وضعیت صنعت بانک و بیمه کشور از سوی دولت شده است، که اگر ظرف چند ماه آینده دولت لایحه ای را در این خصوص ارائه نکند، طرحی را در دست بررسی دارد که در صورت نیاز ارائه خواهد کرد.

به گزارش ریسک نیوز،ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص صنعت بانک و بیمه کشور و بررسی وضعیت این حوزه گفت: متاسفانه وضعیت سیستم بانک و بیمه کشور دچار مشکلات جدی شده است که نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی‌های دقیق در این حوزه دارد.

وی افزود: در همین راستا طبق توافقاتی که با وزیر امور اقتصاد و دارایی (علی طیب نیا) و معاونت امور بانک و بیمه وزیر اقتصاد ( محمد پاریزی) داشتیم، دولت باید لایحه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا را ارائه کند و به اصلاح مواردی از جمله سوددهی متناسب با تورم، خصوصی سازی و بسیاری عناوین دیگر بپردازد.

ندیمی ادامه داد: 60 درصد از اقتصاد ما بانک محور است و بانک‌ها در توسعه اقتصاد کشور نقش اساسی را ایفا می کنند.

در همین راستا خواستار ارائه لایحه‌ای برای بررسی وضعیت صنعت بانک و بیمه کشور از سوی دولت شدیم‌، که اگر ظرف چند ماه آینده دولت لایحه ای را در این خصوص ارائه نکند، مجلس به دلیل انتظاری که ملت از نمایندگان خود برای سر و سامان دادن به این شرایط دارند، طرحی را در دست بررسی دارد که در صورت نیاز ارائه خواهد کرد.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در خصوص عمده مباحث این طرح گفت: تولید محوری،‌هزینه‌های بانکداری، پیگیری کفایت سرمایه و … از جمله مواردی است که نیاز به اصلاح و بررسی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  +  1  =