اختلاف سهام عدالت و دولت مانع برگزاری مجمع بانک ملت شد

مجمع فوق العاده بانک ملت به منظور تصویب اساسنامه ۱۴۷ ماده ای، برای دومین مرتبه در سه ماه برگزار شد اما اختلاف نظر نمایندگان سهام عدالت و دولت ، مانع از تشکیل این مجمع شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، درحالی با تصمیم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار،تغییراتی در اساسنامه بانک ها ایجاد شده که باید انجام شود، که طبق اعلام قبلی قرار بود روز چهارشنبه دومین مجمع فوق العاده بانک ملت در سه ماه اخیر به منظور تصویب اساسنامه 147 ماده ای برگزار شود اما این مجمع به علت بروز حاشیه های طولانی و موثر برگزار نشد.

براساس این گزارش، این اتفاق به این دلیل رخ داد که دربرابر حضور نمایندگان سهام عدالت (با مالکیت 40 درصدی بانک ملت) برای قرارگرفتن در ترکیب هیئت رئیسه مجمع، نماینده وزارت اقتصاد خواهان عدم حضور نمایندگان سهام عدالت بود . چرا که معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد براین باور بود که سهام عدالت منشعب از دولت بوده و در اصل این دولت است که باید مدیریت سهام عدالت را در اختیار داشته باشد.

در برابر این استدلال و تفسیر نوین از اصل 44 و سهام عدالت ، نمایندگان سهام عدالت هم تاکید کردند مالکیت در بانک ملت و سایر بانک ها و بنگاه های دولتی ، براساس قانون بوده و هنگامی که اصیل حضور دارد نیازی به وکیل نیست. از سوی دیگر 50 درصد بدهی سهام عدالت به دولت پرداخت شده و مابقی اقساط هم در مهلت 5 سال آینده داده خواهد شد.

در این موضوع که حدود دو ساعت و نیم به طول کشید، سایر سهامداران حقوقی هم حدود 50 درصد آرا را به نماینده مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران داده و اعلام کردند نماینده دولت در هیئت رئیسه این مجمع جایی ندارد. اما این استدلال و اتحاد هم نتوانست موجب برگزاری مجمع فوق العاده امروز بانک ملت شود.

این در حالی است که مجمع فوق العاده بانک تجارت هم یکشنبه آینده برگزار خواهد شد و با توجه به عدم حل این موضوع مهم ، احتمالا" مجمع این بانک خصوصی شده هم برگزار نشود. مگر اینکه یکی از دو طرف نظر دیگری را قبول کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  59  =  67