پست بانک هزینه های ملی را کاهش داد

خدمت رسانی پست بانک با روحیه جهادی در مناطق محروم و روستایی کشور بسیار ستودنی است و به جرات می توان گفت که این بانک در کاهش هزینه های ملی و کاهش مسافرتها و ترددهای غیرضرور کشور نقش بسیار موثری داشته است.

به گزارش ریسک نیوز،غلامرضا دیزج نژاد در نشست مشترک با قائم مقام و تنی چند از مدیران پست بانک ضمن با اشاره به این مطلب گفت: خدمت به مردم و توزیع عادلانه منابع مهمترین هدف حاکمیت و دولت است که حضور پست بانک در روستاها موجب گسترش عدالت و کاهش هزینه های هموطنان این مناطق شده است.

وی افزود: مسوولان نظام همواره دو شعار و رویکرد اساسی؛ جهاداقتصادی و اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنند که خدمات پست بانک در هر دو حوزه قابل طرح و توجیه می باشد.

معاون استاندار آذربایجان غربی ضمن اعلام حمایت از طرح های توسعه ای و خدمات پست بانک اظهار داشت: لازم است که مسوولان این بانک در جلسات کمیته توسعه ای استان حضور فعال و موثر داشته و از طرح های صنعتی، کشاورزی و دامداری نیز حمایت کنند.

مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره پست بانک در این نشست ضمن اشاره به اهداف حضور مدیران ارشد بانک در استانها گفت: پیشرفت لحظه ای در حوزه IT و فناوری، مهمترین رکن و اساس توسعه است که باتوجه به ایجاد زیرساختها و صرف هزینه های زیاد توسط حاکمیت و دولت در روستاها تلاش می کنیم فضای خدمات رسانی را بیش از پیش مهیا کنیم.

وی افزود: پست بانک به جهت مزیت ها و توانمندیهای خود توانسته است با حضور فعال و موثر در 14 هزار و 500 نقطه تماس بانکی علاوه بر ترویج فرهنگ پس انداز، پرداخت یارانه بیش از 5.1 میلیون سرپرست، سود سهام عدالت 5.2 میلیون نفر و جمع آوری وجوه 130 میلیون انواع قبوض مصرفی را انجام دهد.

مهندس فراهانی تصریح کرد: درحال حاضر اکثر خدمات مالی و بانکی با رویکرد خرده بانکداری از طریق دفاتر پست بانک ارایه می شود و حمایت از طرحهای کوچک و رفع نیازهای ضروری و اساسی مردم و تقویت دفاتر ICT اساس کار پست بانک است.

قائم مقام پست بانک تاکید کرد: درصورت حمایت استانداری ها از پست بانک، زمینه توسعه و تنوع خدمات و همچنین اشتغال زایی در بخشهای مختلف روستایی بیش از پیش فراهم می شود.

مسعود کمال آبادی مدیر امور سازمان و برنامه ریزی نیز در این نشست ضمن اشاره به طرح ها و پروژه های افتتاح شده پست بانک استان اظهار داشت: توجه استانداری به خدمات بانک و حمایت از آن مایه دلگرمی مدیران و کارکنان این بانک می شود.

همچنین علیرضا ادهمی مدیر شعب پست بانک استان در این نشست پس از ارایه گزارش عملکرد استان گفت: درحال حاضر حدود 85 هزار خانوار روستایی از طریق پست بانک یارانه نقدی خود را دریافت می کنند و باتوجه به توزیع پست بانک کارت ها و توسعه بانکداری الکترونیک، رویکرد بانک، به سمت خدمات رسانی سریع به روستاییان است.

وی افزود: با توجه به نصب دستگاه های پایانه شعب(PinPad) در دفاترخدمات بانکی روستایی با قابلیت خدمات رسانی به کارت های عابر بانک ها و ارایه سرویس قبول و وصول چک سایر بانکها در این دفاتر، عملا امکان ارایه خدمات بین بانکی در روستاها توسط پست بانک فراهم شده که درصورت حمایت جدی مسوولان استان بویژه استانداری می توانیم روز به روز خدمات را توسعه دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  72  =  75