بیمه عمر برای بیماران دیابتی

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری بیماری، در سال ۲۰۱۱، ۸.۳ درصد از جمعیت ایالات متحده از دیابت رنج میبرده اند. بیش از یک چهارم از این در صد را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می دادند. این موضوع می تواند باعث تاثیر سو بر یافتن بیمه گزاری با نرخ بیمه عمر مقرون به صرفه جهت بیمه بیمار دیابتی شود.

 

تقزیبا هر چیزی که می خوریم در بدن مان به انرژی و گلوکز تبدیل می شود. این سبب می شود قند هگزوز به یک منبع انرژی مهم در بدن تبدیل شود که زنده ماندن بدون آن ناممکن خواهد بود. با این حال مقدار بیش از حد از چیزی بندرت خوب است! دیابت نمونه ای از اختلال سوخت و ساز در بدن است که در آن سطح گلوکز در خون بالا است و اگر کنترل نشود باعث مشکلات جدی در سلامت می شود. دو علت عمده مرگ بیماری های قلبی و سکته مغزی است؛ در ایالات متحده دیابت هفتمین علت اصلی مرگ و میر است.

انواع دیابت که می توانند در بدن انسان توسعه یابند عبارتند از: دیابت شیرین(هایپرگلیسمیا)، شایع ترین نوع دیابت که در آن بدن به اندازه کافی انسولین جهت بررسی سطح قند خون تولید نمی کند. این نوع به نوبه خود به دو نوع تقسیم میشود: نوع 1(نیاز به تزریق انسولین)، نوع 2 (نیازی به تزریق انسولین ندارند)، دیابت در دوران بارداری. دیابت غیر شیرین(هیپوگلیسمی) وضعیتی که در آن سطح قند خون بسیار پایین است و نیاز به مصرف غذاهای شیرین جهت تصحیح این اختلال است. هر دو نوع دیابت به سختی برای بیمه شدن اثبات می شوند، اما ناممکن نیستند. هیپوگلیسمی ممکن است چندان برای بیمه کردن دشوار نباشد چون معمولا از نوع دیگر بیشتر قابل کنترل است. اگر شما مبتلا به دیابت حاملگی هستید نظارت دقیق و کنترل وضعیت تان میتواند موفقیت های بزرگی در کم کردن نرخ بیمه عمرتان داشته باشد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری بیماری، در سال 2011، 8.3 درصد از جمعیت ایالات متحده از دیابت رنج میبرده اند. بیش از یک چهارم از این در صد افراد بالای 65 سال تشکیل می دادند. برخی از بخش های ایالات متحده مانند جنوب شرقی و غرب میانه شاهد نرخ بزرگتری از این اختلال هستند. این موضوع می تواند باعث تاثیر سو بر یافتن بیمه گزاری با نرخ بیمه عمر مقرون به صرفه جهت بیمه دیابتی شود.

بر اساس برآورد های مرکز کنترل و پیشگیری  بیماری 79 میلیون بزرگسال آمریکایی با سن بیشتر از 20 سال ممکن است در مرحله پیش از دیابت باشند، که آنها را در سطح ریسک بالاتری در ابتلا به دیابت نوع دو در آینده قرار می دهد. به این علایم هشداردهنده توجه کنید زیرا آنها می توانند بیمه شدگی آینده شما را تحت تاثیر قرار دهند.

نگاهی به برخی از عوامل مؤثر بر نرخ بیمه زندگی برای بیماران دیابتی:

  1. نتایج حاصل از آزمایشات پزشکی

اگر نتایج آزمایشات  قند خون و هموگلوبین  بالا را نشان میدهد، این می تواند شما را در گروه پرخطر قرار دهد. اگر میزان هموگلوبین خون شما بالاتر از 6درصد باشد این به وضوح به بیمه گزار نشان می دهد که مبتلا به دیابت هستید. تا زمانیکه این عدد تک رقمی باقی بماند، شما با پرداخت 30 درصد حق بیمه بیشتر از یک فرد غیر دیابتی واجد شرایط برای نرخ بیمه عمر استاندارد هستید. با این حال، اگر این مقدار بیشتر از 10 درصد شود وضعیت شما دشوار تر می شود. ممکن است مجبور شوید صبر کنید تا این مقدار یه سطح معمولی برسد تا مجددا درخواست دهید. برخی بیمه گزاران مهربان تر هستند و به بیمه شونده اجازه می دهند تا بعدا به سطح معمولی بازگردد.

  1. سابقه کنترل

اگر شما روند پیشرفت تان را با معاینات پزشکی و چک آپ ها، مصرف منظم داروها، کنترل ورزش و رژیم غذایی جهت حفظ سلامتی و پاسخ به درمانها با سطح پایین هموگلوبین ثبت می کنید، میتوانید این مستندات را به بیمه گر ارائه دهید تا تجدید نظر کنند. پزشک شما نیز برای ثبت در پرونده درخواست میشود، پس در درخواست تان دروغ نگویید. زیرا در صورت کشف میتواند باعث دردسر تان شود مخصوصا اگر در دو سال ابتدایی پوشش اتفاقی برای شما بیافتد، این دوره بعنوان دوره ناپایداری شناخته می شود.

  1. مقایسه شرایط

در صورت مقایسه حق بیمه ها ممکن است بتوانید واجد شرایط بیمه بهتری شوید. این احتمال وجود دارد که برخی از بیمه گزاران حتی آنهایی که امتیاز بالایی دارند، به اینکه شرایط پرخطر مانند دیابت را با هزینه کمتری از رقبای خود بیمه کنند توجه نکنند. اطمینان حاصل کنید که همه گزینه ها را بررسی کرده اید تا تنها بخاطر عدم اطلاع از وجود راههای بهتر  خریداری بیمه عمر درگیر هزینه های بالای حق بیمه در 20 یا 30 سال آینده نشوید.

اگر مبتلا به دیابت تشخیص داده شده اید در جستجو برای یافتن بیمه عمر مایوس نشوید. اگر شرایطی که واجدش هستید نرخ بالایی طلب می کند از بیمه عمر مدت دار استفاده کنید. زیرا بیمه مدت دار از بیمه مادام العمر ارزانتر است، به این صورت می توانید از مزایای حفاظت موقت برخوردار شوید در حالی که برای دوران بازنشستگی دارایی و سرمایه گزاری ایجاد می کنید . ممکن است دشوار باشد اما در نهایت با اطلاعات صحیح ممکن است قادر به یافتن بیمه عمر مقرون به صرفه برای شرایط دیابت شوید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  8