ضرورت مدیریت سرمایه بیمه گران برای رویارویی با افزایش نرخ بهره بانکی

در سومین نشست مدیریت سرمایه گذاری شرکت های بیمه در آسیا مطرح شد

در سومین نشست مدیریت سرمایه گذاری شرکت های بیمه در آسیا، شرکت کنندگان تاکید کردند که در سال ۲۰۱۵ میلادی شرایط بهتری برای آنان رقم خواهد خورد، هرچند که در این مسیر با موانع بسیاری رو به رو می شوند./کارشناسان بر این باورند که بیمه گران برای رویاروی با افزایش نرخ بهره بانکی باید از هم اکنون سرمایه های خود را مدیریت کنند چرا که این مسیر برای آنان همواره نخواهد بود.

به گزارش ریسک نیوز از صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در حالی که پایین بودن نرخ بهره بانکی برای بیمه گران مشکل اصلی است، آنان برای رسیدن به نرخ های بهره بهتر با جاده ای پر از دست انداز مواجه هستند و در این مسیر باید با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم کنند.

"پاتریک کانکسیور" مدیر کل پوشش های جهانی در مرکز مالی "اچ اس بی سی" در این کنفرانس با اشاره به موارد فوق گفت: انتظار بالایی وجود دارد که نخستین افزایش در نرخ ها در سال آینده میلادی در ایالات متحده آمریکا رقم بخورد و دیگر بانک های مرکزی دیر یا زود به این جریان بپیوندند، چرا که به این نتیجه می رسند که دوران نرخ بهره پایین که سال ها ادامه داشته، بهتر است به پایان برسد.

"مارک شومر" یکی دیگر از تحلیلگران اقتصادی در این باره گفت که نرخ بهره در سال 2015 به احتمال فراوان افزایش می یابد چرا که آمریکا با مشکلات تورمی رو به رو است و اقتصاد باید به روند عادی خود برگردد.

او ادامه داد: این درست است که اقتصاد آمریکا در مسیر بهتری قرار دارد و همچنین تایید شده که در جهان نیز شاهد رشد پایدار و قوی خواهیم بود. نرخ بالای بهره ممکن است ریسک های بسیاری مانند افزایش نوسانات مالی، کاهش ارزش سرمایه ها و افزایش نرخ بازده را به دنبال داشته باشد اما این افزایش پس از مدتی برای بیمه گران خبر خوبی است. چرا که نوسانات را افزایش می دهد و حتی می تواند بازار را تکان دهد به ویژه بازار بیمه عمر.

کارشناسان بر این باورند که بیمه گران برای رویاروی با افزایش نرخ بهره بانکی باید از هم اکنون سرمایه های خود را مدیریت کنند چرا که این مسیر برای آنان همواره نخواهد بود. آنان برای حفظ بازار و رقابت با دیگر شرکت های بیمه با چالش های متعددی رو به رو هستند که هر یک از این مشکلات برای آنان هم استفاده است و هم ضرر.

گفتنی است که سومین نشست مدیریت سرمایه گذاری شرکت های بیمه در آسیا با شعار "استراتژی های مدیریتی بیمه گران در گرو افزایش نرخ بهره است" با حضور 120 نماینده از 19 کشور در سنگاپور برگزار شد. از سرمایه گذاران اصلی این نشست می توان به سایت "ایشا اینشورنس ریویو" و بانک "اچ اس بی اس" اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

18  +    =  27