بیمه‌هایی که بانکدار شدند

برخی بیمه‌های کشور با شگردهای خاصی به سمت پرداخت نرخ سود ۲۷ درصدی روی آورده‌اند.تابناک اقتصادی، وقتی بانک‌های کشور بنگاه‌دار می‌شوند، بعید نیست که بنگاه‌داران نیز به فکر بانکداری بیفتند.

به گزارش ریسک نیوز،از تابناک براساس تازه‌ترین خبرها، اخیرا برخی بیمه‌های کشور به پرداخت نرخ سود 27 درصدی به مردم روی آورده‌اند.

جنگ نرخ سود سپرده بانکی که اواخر سال گذشته و ابتدای سال‌جاری بین بانک‌های کشور به اوج خود رسید، منجر به تعیین کف و سقف 7 تا 22 درصدی شد اما حالا خبر می‌رسد برخی بیمه‌ها با شگردهای خاصی به سمت پرداخت نرخ سود 27 درصدی حرکت کرده‌اند. در این میان، شرکت "بیمه ما" اعلام کرده است: "سود قطعی سرمایه گذاری بیمه "ما" 27 درصد است. با توجه به تعیین سود مشارکت در منافع ، نرخ سود قطعی بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه "ما"  به 27 درصد رسید."

پنجشنبه هفته گذشته "روز بیمه" بود و در این میان، بیمه مرکزی با ابزار نظارتی خود می‌تواند با ورود به این موضوع و بررسی‌های لازم، با متخلفان احتمالی برخورد قانونی کنند تا دیگر بیمه‌های کشور به جای بانکداری، بیمه‌داری کنند.

در این میان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم می‌تواند تذکرات لازم قانونی به برخی شرکت‌های بیمه که به سمت پرداخت سود قطعی 27 درصدی روی آورده‌اند ( به دلیل ورود به بازار پولی کشور)، بدهد تا این بار شاهد جنگ نرخ سود قطعی در بین بیمه‌های کشور نباشیم.

البته باید توجه داشت که پرداخت سود "قطعی" از نظر شرعی نیز شبهه دارد و باید توسط کارشناسان ذی‌ربط، مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

27  −    =  22