صالح‌آبادی و تبیین اولویت‌ها و برنامه‌های جدید بانک توسعه صادرات

حمایت از توسعه صادرات به کشورهای همسایه، توسعه الکترونیک فعالیت‌ها، تقویت ارتباط بانک با بازار سرمایه و توسعه ابزارهای تامین مالی صادرات از اولویت‌های جدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات است.

به گزارش ریسک نیوز، به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، آقای دکتر علی صالح‌آبادی صبح‌امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات ایران با تبیین اولویت‌ها و برنامه‌های جدید خود گفت: این بانک تامین‌مالی صدور نرم‌افزار، خدمات فنی و مهندسی و محصولات دانش‌بنیان را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.

 

مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به بحران های مالی، تحریم ها و سایر فراز و نشیب ها در بازار سرمایه و ضرورت عبور از این شرایط سخت، گفت: بانک توسعه صادرات هم ماموریتی جز کمک به توسعه صادرات غیرنفتی ندارد، هرچند تمرکز این بانک تامین منابع مالی مورد نیاز در بخش صادرات غیرنفتی است.

 

آقای دکتر علی صالح آبادی در این آیین با اشاره به فلسفه تاسیس بانک توسعه صادرات و تخصصی بودن بانک اظهار داشت : حمایت از توسعه صادرات به کشورهای مختلف بویژه همسایگان، توجه به برقراری روابط بانکی به رغم تحریم های موجود،  احترام به ضوابط بانک مرکزی، اصلاح فرآیندهای بانک و توسعه سرمایه انسانی متخصص و تحصیلکرده از جمله وجوه تمرکز در فعالیت آینده این بانک خواهد بود.

 

مدیر عامل جدید بانک توسعه صادرات در ادامه با بیان این که تمرکز اصلی بانک توسعه صادرات به تامین منابع مالی برای صادرات غیر نفتی است افزود: این بانک علاوه بر کالا به صدور خدمات فنی و مهندسی تمرکز دارد و در بانک توسعه صادرات به جای توسعه فیزیکی توسعه الکترونیکی مدنظر قرار خواهد گرفت و تقویت ارتباط بانک با بازار سرمایه توسعه ابزارها و صادرات به کشورهای مختلف از برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

 

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازار سرمایه، در خصوص ارتباط بین بانک و بازار سرمایه نیز گفت: ارتباط بین بانک و بازار سرمایه باید افزایش پیدا کند تا از این طریق بتوان شاهد رونق در بازار سرمایه باشیم.

 

وی با ارائه گزارشی از خدمات انجام شده در سازمان بورس اوراق بهادار در طول یک دهه فعالیتش اظهار داشت : استفاده از تجربه  بشری و نیروی انسانی، نگاه اسلامی ایرانی به بازار سرمایه و توجه به توسعه کمی و کیفی سه ویژگی نگاه کلی به بازار سرمایه بوده است.

 

دکتر صالح آبادی با اشاره به سامانه های الکترونیکی بکار گرفته شده در سازمان بورس یکی از اقدامات مناسب را استقرار سامانه‌های خوب و هوشمند نظارتی – تعاملی با متقاضیان بازارهای سرمایه ذکر کرد.

 

رئیس سابق سازمان سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در بحث کیفی نیز اقدامات زیادی در بازار سرمایه کشورمان انجام شد که توسعه بازارهای مختلف مالی، توسعه الکترونیکی بازار، استقرار سامانه جدید معاملات بورس، استقرار سامانه آنلاین، تاسیس کمیته فقهی در بورس و توسعه فرهنگ سهامداری از آن جمله بود.

 

وی با بیان اینکه امروز 11 نوع نهاد مالی در بازار سرمایه به ثبت رسیده و حجم معاملات نسبت به حدود 9 سال پیش 16.5 برابر رشد داشته است، افزود: از سال 84 تاکنون دفعات معاملات 11 برابر، ارزش معاملات با درآمد ثابت 47 برابر و حجم معاملات کالایی 5 برابر شده است. همچنین ارزش معاملات 18.3 برابر، تعداد کالاهای پذیرفته شده در بازار سرمایه 6 برابر، ایستگاه های معاملاتی 5.5 برابر و ارزش بازارهای (بورس و فرابورس) 13 برابر شده است.

 

وی از انتشار کتاب تجربیاتش در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کتاب یک‌هزار صفحه ای از تجربیاتم از یک دهه فعالیت در سازمان بورس و اوراق بهادار تحت عنوان "برگی از تاریخ بورس" که برای دانشجویان و اصحاب بازار سرمایه مفید خواهد بود، به زودی منتشر می شود.

 

مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات ایران در پایان سخنانش، ضمن تشکر از زحمات آقای وکیلی در طول تصدی مدیریت در بانک توسعه صادرات ایران گفت: ایشان بنیان‌های خوبی را برای فعالیت‌های بانک پایه‌گذاری کرد.

 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

64  −    =  62