فیلم جنجالی “مصاحبه” سوار بر “بالن” به کره شمالی می رود!

فعالان کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند فیلم جنجالی “مصاحبه” را که درباره رهبر کره شمالی است، از طریق بالن به دست ساکنان کره شمالی می‌رسانند.

به گزارش ریسک نیوز،فعالان کره شمالی می‌گویند که هدفشان شکستن شخصیت کاریزماتیک کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی و کاستن از تعداد حامیان وی است.

فیلم کمدی مصاحبه که موضوع آن تلاش برای ترور رهبر کره شمالی است، میان کره شمالی و آمریکا اختلافات جدیدی را ایجاد کرده و واشنگتن، پیونگ یانگ را مسئول حمله هکری به سونی پیکچرز، شرکت سازنده مصاحبه می‌داند، اتهامی که کره شمالی نمی‌پذیرد و تهدید به تلافی کرده است.

یکی از فعالان کره جنوبی می‌گوید، آن‌ها ارسال 100 هزار دی وی دی و یو اس بی فیلم مصاحبه را از طریق بالن به کره شمالی در اوایل ژانویه در نظر گرفته‌اند. این فعال کره جنوبی با نام پارک سانگ هاک از فراریان کره شمالی است که با کمک یک موسسه حقوق بشری غیر دولتی مستقر در آمریکا برای فیلم‌ها زیرنویس به زبان کره‌ای آماده کرده و هزینه این اقدامات را این موسسه آمریکایی پرداخت کرده است.

به گفته وی، مقام‌های این شرکت آمریکایی در 20 ژانویه به کره جنوبی سفر می‌کنند و فیلم‌ها را می‌آورند و در صورتی که آب و هوا مناسب باشد، ارسال اولین بالن آغاز می‌شود.

پارک سانگ هاک گفت: چنانچه ایدئولوژی حاکم در میان مردم کره شمالی از بین برود، حاکمیت مطلق رهبر کره شمالی نابود می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت کره شمالی در ماه اکتبر به سمت یک بالن که مملو از اطلاعیه بود، شلیک کرد و موجب تبادل آتش در مرز دو کره شد. با این حال مشخص نیست تلاش جدید فعالان تا چه حد موفق باشد چرا که گمان می‌رود تعداد اندکی از مردم عادی کره شمالی به کامپیوتر و دی وی دی پلیر دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  45