دلیل درج نام بانک سامان در بازار پایه فرابورس

معاون فرابورس اعلام کرد

بانک سامان در حالی به همراه مرغداران طوس در بازار پایه فرابورس درج شد که معاون فرابورس دلیل حضور این بانک ۴۰۰ میلیارد تومانی در بازار پایه را اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس طبق آخرین تصمیمات هئیت پذیرش اوراق بهادار فرابورس و مسئولان این بازار ، بانک سامان با سرمایه اسمی 400 میلیارد تومانی و شرکت مرغداران طوس با سرمایه 4.2 میلیارد تومانی به عنوان هفتاد و چهار و هفتاد و پنجمین نماد معاملاتی در بازار پایه فرابورس درج شدند. نماد معاملاتی این دو شرکت سامان و غطوس است.

حسن محمد تبار معاون شرکت فرابورس در رابطه با دلیل درج نام بانک سامان در بازار پایه فرابورس و عدم حضور این بانک حداقل در بازار اول گفت : آبان سال گذشته این بانک خصوصی در بازار اول فرابورس درج نام شده و قرار بود در مهلت 6 ماهه درصدی از سهام در بازار عرضه شود اما سهامداران عمده و مسئولان بانک سامان از این فرصت استفاده نکردند. به همین دلیل این بانک در بازار پایه فرابورس درچ نام شد.

وی در برابر این سئوال که آیا در آینده امکان ارتقاء بانک سامان به بازارهای اول و دوم فرابورس وجود دارد یاخیر توضیح داد: این مسئله به درخواست متولیان بانک و بررسی های هیئت پذیرش بستگی دارد اما قاعدتا" شرکت های بازار پایه فرابورس در صورت احراز شرایط و موافقت هیئت پذیرش می توانند به سایر بازار ها منتقل شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  3