بیمه تامین اجتماعی را ‌جایگزین هدفمندی یارانه‌ها می‌کنم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهم اما به شکل دیگری و آن جایگزین بیمه تامین اجتماعی به جای هدفمندی یارانه‌ها است.

به گزارش ریسک نیوز، محمد سعیدی‌کیا در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برای کشورداری باید به نقاط ضعف و فرصت دولت‌های گذشته اهتمام ویژه داشت تا بتوانیم با استفاده از نقاط قوت آنها، مسیر را برای توسعه کشور هموار و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی افزود: نگاه اجمالی به دولت فعلی نشان دهنده این است که دولت نهم و دهم در ابتدا گفتمان مطلوبی را شروع کردند اما این گفتمان تا پایان دولت ثبات و پایداری نداشت.

 نیازمند دیپلماسی قوی در سیاست خارجی هستیم

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه نیازمند کار و دیپلماسی قوی در سیاست خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: باید در حوزه سیاست خارجی با حفظ ارزش و اصول، تعامل کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا یکی از دلایل تشکیلش رقابت با آمریکا بوده و این می‌توانست برای ما ظرفیت مطلوبی توصیف شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی و انرژی هسته‌ای باید به صراحت اعلام کنیم که 1+5 مخالف و یا معترض نسبت به هسته‌ای ایران نیست بلکه آنان نگران این هستند که ما از انرژی هسته‌ای در جهت ساخت تسلیحات نظامی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، عضو معاهده NPT است و براساس این معاهده فقط استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را در دستور کار دارد؛ باید دیپلماسی قوی و ادبیات صحیح در حوزه سیاست خارجی داشته باشیم.

 ایران بستر مناسبی در حوزه اقتصاد برای ترانزیت شمرده می‌شود

سعیدی‌کیا گفت: یکی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور این است که در حوزه شمال و پهنه شمال شرق، مسیر ترانزیت برای کشورهای همسایه محسوب می‌شویم که متأسفانه 20 سال است حرف می‌زنیم اما عمل نمی‌کنیم.

وی افزود: باید در حوزه سیاست خارجی و تعامل با دیگر کشورها، چاره‌ای اندیشید تا اقتصاد کشور رو به بهبود یابد.

 بیمه پایه‌ی قوی تأمین اجتماعی، جایگزین هدفمندی یارانه‌ها

سعیدی‌کیا از تداوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت خود یاد کرد و اذعان داشت: هدفمندی یارانه‌ها به شکل قانون درآمده و این یعنی باید تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها طرح مطلوبی بود که در حوزه اجرایی عملکرد ضعیفی داشت و همین سبب افزایش نقاط ضعف آن شد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهم اما به شکل دیگری و آن جایگزین بیمه تامین اجتماعی به جای هدفمندی یارانه‌ها است.

سعیدی‌کیا افزود: به دو دهک نخست جامعه که توانایی پرداخت و کار ندارند باید یارانه نقدی پرداخت کرد اما باید دقت کنیم به دیگر اقشار یارانه نقدی فقط سبب تورم می‌شود.

سعیدی‌کیا اظهار کرد: در سال نخست که هدفمندی یارانه‌ها محقق شد، شاهد کاهش فاصله غنی و فقیر بودیم اما این مسئله در دور بعد سبب تورم شد.

به گفته سعیدی‌کیا، قانون هدفمندی یارانه‌ها باید تداوم یابد اما به شکل و شمایل دیگری و با دقت در حوزه اجرایی.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

40  −  39  =