عربستان؛ مانع اصلی رشد صنعت بیمه در خلیج فارس

تعداد زیادی از شرکت های بیمه در عربستان خبر از وخامت شرایط مالی خود دادند که نتیجه آن رشد کُند بازار بیمه در این کشور است.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از وب سایت فایننشال، در گزارش ویژه "ای.ام بست" موسسه‏ رتبه‏ بندی‏ آمریکایی آمده است که رشد کُند صنعت بیمه در عربستان به مانع بزرگی برای پیشرفت و بهبود این بازار در منطقه خلیج فارس شده است.

 عربستان دومین بازار بزرگ بیمه را در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد. میزان حق بیمه در این کشور در سال 2012 میلادی 5.4 میلیارد دلار گزارش شده است.

 "مهش میستری" مدیر این تحقیق، در این باره گفت: با داشتن بزرگترین جمعیت محلی، نفوذ بیمه در این کشور باید به بالاترین رقم برسد اما در حال حاضر بیمه در بازار داخلی این کشور نفوذ حداقلی 0.8 درصد را به خود اختصاص داده است.

 او ادامه داد: رشد کُند صنعت بیمه در این کشور عربی، بازار منطقه را با چالش های فراوانی رو به رو کرده است. شرکت های فعال در عربستان در سال گذشته و جاری، کاهش سود شدیدی را تجربه کرده اند و این خبر از وخامت اوضاع می دهد، این در حالی است که بازار بیمه ریاض کاملا بالغ است.

این کارشناس بیمه در ادامه افزود: اکنون ضروری است بیمه گران سعودی با تجدید در استراتژی ها به سمت سوددهی حرکت و سرمایه های بیشتری را جذب کنند.  

این در حالی است که تعدادی از مدیران اجرایی در چندین شرکت بیمه در عربستان بر این باورند که نرخ رشد بخش بیمه در کشورشان در سال جاری میلادی 13 درصد افزایش خواهد داشت.  

به دنبال افزایش 15 درصدی بودجه سالانه ریاض نسبت به سال گذشته، اکنون انتظار می رود که سرمایه گذاری های دولتی بیشتری به ویژه در بخش های درمانی صورت می گیرد. این در حالی است که به گفته متخصصان، دولت عربستان در بخش مهندسی بیمه نیز فعالیت های خود را دوچندان می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  4