درخواست پدیده و بانک قوامین از فرابورس

معاون توسعه بازار فرابورس شرایط پذیرش شرکت‌های بانک قوامین، بهپاک و پدیده را تشریح کرد.

به گزارش ریسک نیوز،سیدمهدی علم الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از درخواست پذیرش بانک قوامین در فرابورس خبر داد و گفت: بانک قوامین درخواست پذیرش خود را به فرابورس ارائه کرده، اما هنوز جلسه‌ای برای پذیرش این شرکت برگزار نشده است.

 

وی با بیان اینکه شایعه درخواست پذیرش بانک قوامین در فرابورس تکذیب نمی شود، افزود: مقرر شده است تا جلسه ای با حضور مسوولان این بانک برگزار شده و موضوع پذیرش آن در فرابورس مطرح شود.

 

وی در ادامه از درخواست پذیرش شرکت‌ پدیده خبر داد و گفت: شرکت پدیده در هفته گذشته درخواست پذیرش خود را به فرابورس ارسال کرده است، اما با توجه به مسائل پیش آمده درخواست آن پس از اعلام نظر مراجع قضایی بررسی خواهد شد.

 

معاون توسعه بازار فرابورس ایران با بیان اینکه این شرکت برای پذیرش و معامله در بازار پایه ابتدا باید به سهامی عام تبدیل شده و مراحل ثبت خود را در سازمان بورس طی کند، افزود: در حال حاضر مراجع قضایی در حال بررسی موضوع پدیده هستند، لذا طبیعی است که هر اقدامی بعد از تعیین تکلیف موضوع توسط این مراجع صورت خواهد گرفت.

 

به گفته علم الهدی هر شرکتی پیش از آنکه وارد بازار سرمایه شود باید نسبت به شفافیت صورت های مالی خود اقدام کند، اما شرکت پدیده در شرایط غیر شفاف عمل کرده و رسیدن به شرایط شفاف مورد نظر بازار سرمایه، برای آن زمان بر خواهد بود.

 

معاون توسعه بازار فرابورس ایران در ادامه در خصوص درخواست پذیرش شرکت بهپاک گفت: شرایط این شرکت یکبار دیگر در نیمه اول سال در هیات پذیرش بررسی شده بود که قرار شد موضوع پذیرش آن در نیمه دوم و بعد از ارائه عملکرد شش ماهه مطرح شود.

 

علم الهدی ادامه داد: در حال حاضر گزارش شش ماهه این شرکت ارائه شده ولی هنوز جلسه ای با هیات پذیرش در خصوص پذیرش این شرکت برگزار نشده است.

 

وی در خصوص تعداد شرکت هایی که قرار است تا پایان سال عرضه شوند، خاطرنشان کرد: فرابورس این توانایی را دارد که هر هفته یک عرضه اولیه داشته باشد، اما عرضه های جدید، به شرایط بازار سرمایه بستگی دارد و نمی توان زمان دقیقی دراین خصوص اعلام کرد، ضمن آنکه باید در نظر داشت سهامداران عمده شرکت ها نیز تمایل دارند در شرایط مناسب سهام خود را به فروش برسانند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  5