بانک مرکزی از صدور بخشنامه های غیر کارشناسی خود داری کند

دبیر کل اتاق تعاون ایران:

دبیر کل اتاق تعاون ایران تاکید کرد: صدور بخشنامه های غیرکارشناسی از سوی بانک مرکزی موجب قفل شدن تامین نقدینگی و بی انگیزگی صاحبان عرصه تولید می شود و ضروری است از ادامه این رویه خودداری شود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا داریوش پاک بین شامگاه سه شنبه درهمایش تعاون و تولید ملی که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار شد، افزود: همراه نبودن بانک مرکزی ، بانک ها و موسسات مالی در حوزه تخصیص اعتبارات ارزی و حمایتی یکی از چالش های موجود در بخش تولید است .

وی در ادامه بیان داشت: صدور بخشنامه های غیرکارشناسی از سوی بانک مرکزی علاوه بر ایجاد مشکلات برای آن دسته از مدیران بانکها که قصد کمک به بخش تولید و واردات و صادرات را دارند، موجب قفل شدن تامین نقدینگی می شود و زمینه بی انگیزگی صاحبان تولید و تعاونگران عرصه تولید را فراهم خواهد کرد.

پاک بین معتقد است: باید چالش ها و موانع موجود در بخش تولید شناسایی شوند.همچنین ضروری است از نقاط قوت و فرصت های موجود نیز حداکثر بهره برداری را کرد .

وی افزود: باید راهبردهای گسترش تولید ملی را طراحی کرد و مهمترین برنامه های ضروری را با امکانات بخش های دولتی و غیردولتی، تقسیم کار ملی و حضور هر یک از قوای سه گانه به کار گرفت.

پاک بین با اشاره به عدم تسویه بدهی های دولت و بنگاه های اقتصادی وابسته به دولت به پیمانکاران و تولیدکنندگان گفت: یکی دیگر از مشکلات فراروی بخش تولید عدم تسویه بدهی ها است و باید هر چه سریع تر نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید از سوی هیات دولت تمهیدات لازم اتخاذ شود.

دبیر کل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه درزمان حاضر ظرفیت های پیش بینی شده برای بخش تعاون در قانون اساسی، سیاست های اصل 44 ومقررات بخش تعاون به طور شایسته مورد بهره برداری قرار نگرفته است، افزود: باید فرهنگ سازی در بخش تعاون، توسعه یافته، مشارکت در سرمایه گذاری ها تقویت و تدابیر لازم برای توسعه همه جانبه بخش تعاون اندیشیده شود.

پاک بین اظهار داشت: در دهه پیشرفت و عدالت و در سال تولید ملی، ضروری است با داشتن روحیه جهادی در حوزه فعالیت های اقتصادی و تولیدی، سرمایه های داخلی را بیش از پیش برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی به کار گرفت و در حوزه های اولویت دار تولیدی و خدماتی با شعار تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نهضت پیشرفت و عدالت را تقویت کنیم.

پاک بین همچنین جایگزینی نیروهای ناکارآمد با نیروهای کار جوان و متخصص را از راهکارهای رفع مشکلات بخش تولید دانست و گفت: در راستای بکار گیری سرمایه های فراوان در کشور و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان به ویژه نیروهای تحصیلکرده به عزم ملی و همگانی در حمایت از تولید ملی و داخلی نیاز داریم تا زمینه درآمدزایی بیشتر برای آحاد جامعه و ارتقای سطح رفاه عمومی ،فراهم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

33  −    =  30