خسارت ۷۱ میلیارد دلاری حوادث طبیعی ۲۰۱۲ به شرکت‌های بیمه

یک نشریه بین ا‌لمللی اعلام کرد

حوادث طبیعی و آب و هوایی سال ۲۰۱۲ سومین و بالاترین موارد خسارت را از سال ۱۹۷۰ تا کنون به همراه داشته به طوری که این حوادث ۷۱ میلیارد دلار برای شرکت‌های بیمه و ۶ میلیارد دلار برای بیمه شدگان خسارت در پی داشته است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از پژوهشکده بیمه، بر اساس گزارش حوادث طبیعی و فجایع انسانی سال 2012 در شماره فوریه نشریه سیگما، سال گذشته میلادی سال با حوادث آب و هوایی سخت و فجایع متعدد ساخت بشر اعلام شده است.

مرور این آمارها نشان می‌دهد حوادث طبیعی آب و هوایی در سال 2012 سومین و بالاترین موارد خسارت را از سال 1970 تا کنون به همراه داشته به گونه‌ای ‌که این حوادث 71 میلیارد دلار برای شرکت‌های بیمه و 6 میلیارد دلار برای بیمه شدگان خسارت در پی داشت.

این حوادث جهانی،‌جان بیش از 14 هزار نفر انسان را گرفت و 318 مورد حادثه طبیعی نظیر زلزله در این سال به ثبت رسید.

بر پایه این گزارش، زلزله در ایران، سرما در اروپا، سیل در پاکستان و طوفان در فیلیپین بیشترین خسارت‌های جانی را در بر داشته‌اند.

همچنین فجایع و خسارت‌های سال 2012، حدود 186 میلیارد دلار خسارت به جوامع بشری تحمیل کرده که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به آب و هوای خشن در ایالات متحده و زلزله در ایتالیا اشاره کرد.

این گزارش تصریح می‌کند که یک فاصله و شکاف 109 میلیارد دلاری بین خسارت‌های اقتصادی به بیمه شدگان و غیر بیمه‌شدگان در سال 2012 وجود داشته است.

در چکیده گزارش یاد شده همچنین طوفان سندی به عنوان دومین حادثه بزرگ که دارای خسارت بیمه‌ای بسیار بالا بوده است شناسایی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  18