اقتصاد کشور با ادامه روند نرخ سود فرو می‌ریزد

بانک خوب، بانکی است که از دو وجه اقتصادی کارآیی داشته باشد. یعنی هم بتواند به عنوان یک بنگاه اقتصادی به خوبی فعالیت کند هم به نیازهای اقتصادی جامعه پاسخ دهد.

به گزارش ریسک نیوز،از تسنیم، محمد پاریزی معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصاد و دارایی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک ملت که با حضور جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی برگزار شد، اظهار داشت: بانک خوب، بانکی است که از دو وجه اقتصادی کارآیی داشته باشد. یعنی هم بتواند به عنوان یک بنگاه اقتصادی به خوبی فعالیت کند هم به نیازهای اقتصادی جامعه پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از دوستان بنده در مجلس می‌گویند ما بسیار علاقه‌مند هستیم به نظام بانکی کمک کنیم و به همین خاطر از دولت خواسته‌ است که طرحی با عنوان کمک به نظام بانکی به آنها ارائه دهیم.

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: البته پروژ‌ه‌ای با دستور آقای طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با عنوان تحول بانکی با کمک مراکز دانشگاهی و بانک مرکزی در وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز شده است.

پاریزی با بیان اینکه در اقتصادی که رشد 8 درصد هدفگذاری شده است نمی‌توان مصارف را نادیده گرفت، افزود: هیچ فرقی بین بانک دولتی و خصوصی در تعهدات و پاسخگویی به نیازهای متقاضیان نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم بنا ندارد پول جدیدی را وارد اقتصاد کشور کند ادامه داد: بانک‌ها باید با همین منابع فعلی کارآیی خود را افزایش دهند.

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصاد و دارایی به وضعیت نرخ سود اشاره کرد و افزود: بازار غیر متشکل و شرایط فعلی نرخ سود آفت بزرگی برای اقتصاد کشور است؛ تردید نداشته باشید با این نرخ سود و شیوه تامین مالی به فروپاشی اقتصاد نزدیک خواهیم شد.

پاریزی با طرح این پرسش که چه کسی می‌تواند با تسهیلات 25، 26 درصدی کسب و کار راه بیندازد گفت: اگر تورم کم شود ولی نرخ سود بالا باشد هزینه تامین مالی افزایش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، علی رستگار بعد از محمدرضا ساروخانی مدیریت بانک ملت را برعهده گرفته است.

علی رستگار در این مراسم با تقدیر از خدمات مدیر عامل قبلی به دستاوردهای بانک ملت در سالیان گذشته اشاره کرد و افزود: توسعه بانکداری الکترونیکی و ارتقای سطح کیفی خدمات بانک، کاهش مطالبات معوق، افزایش پاسخگویی به مشتریان، افزایش منابع و مصارف بانک بخشی از اقدامات انجام شده است که در ادامه نیز به همراه سایر اهداف بانک توسعه بیشتری خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  16