بیمه گران از آمریکایی ها خواستند بیمه “سیل” خریداری کنند

در آمریکا بادهای توفانی و به خصوص بالا آمدن آب دریا خسارات قابل توجهی را بر جای می گذارد که در تخمین های اولیه، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور زیان وارد می کند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل ازصنعت بیمه، در آستانه رسیدن فصل توفان ها در آمریکا، شرکت های بیمه از شهروندان این کشور خواستند که برای خرید بیمه "سیل" اقدام کنند.
 
موسسه اطلاعاتی بیمه (I.I.I) با انتشار بیانیه ای رسمی به صاحبان منازل و تجارت ها یادآوری کرد که فصل وقوع توفان ها در این کشور آغاز شده است. در این بیانیه تاکید شده است که بیمه نامه های استاندارد خانه و تجارت به طور معمول خسارت های ناشی از سیل را در بر نمی گیرد.
 
 از نظر علمی توفان عبارت است از آشفتگی شدید جوی و اختلال شدید فشار هوا. گاه بر اثر برخورد دو جبهه هوای سرد و گرم، توفانی به وقوع می ‌پیوندد که می‌ تواند موجب قطع درختان، خرابی ساختمان ها و شکستن شیشه‌ ها شود.

گردباد در نقاط مختلف به صورت تندباد، گردباد دریایی یا گردباد خشکی ظاهر می‌ شوند. وقوع توفان اغلب با باران‌های شدید و سیل‌ آسا همراه‌ است. توفان ‌های عظیم و گردبادهای دریایی معمولا در عرض‌ های نزدیک به استوا رخ می‌ دهند و از قدرت تخریب زیادی برخوردارند.
 
فصل وقوع توفان ها در شرایط عادی از ماه ژوئن آغاز می شود و در این بیانیه تاکید شده است که اکثر بیمه های سیل معمولا تا 30 روز پس از خرید، کارایی ندارند.
 
از سوی دیگر، سازمان صنعت بیمه در این کشور هشدار داده است که توفان های فصلی معمولا باعث وقوع سیل می شوند و شهروندان آمریکایی باید خانه های خود را در برابر چنین حوادثی بیمه کنند.
 
در این گزارش همچنین آمده است که بهترین زمان برای خرید چنین بیمه نامه های هم اکنون است. این سازمان امیدوار است که مردم از توفان سندی درس های مثبتی را آموخته باشند و به سرعت برای خرید بیمه نامه های مناسب اقدام کنند.
 
 در آمریکا بادهای توفانی و به خصوص بالا آمدن آب دریا خسارات قابل توجهی را بر جای می گذارد که در تخمین های اولیه، بین 10 تا 20 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور زیان وارد می کند.
 
"پیتر موریسی" پروفسور و اقتصاددان در دانشگاه "مریلند"، در اینباره گفت: بین کاستی های موجود و خسارات ناشی از توفان در مناطقی که 25 درصد از اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد، زیان ها و خسارات اقتصادی می تواند حتی به 35 تا 45 میلیارد دلار نیز برسد.
 
 تاکنون چندین توفان عظیم در آمریکا رخ داده است که هریک از آنان زیان های بیشماری را به اقتصاد این کشور وارد کرده اند. توفان "سندی" که سال گذشته سواحل شرقی آمریکا را درنورید، 45 میلیارد دلار زیان مالی وارد کرده است.

توفان "کاترینا"، شدیدترین توفانی است که در تاریخ آمریکا ثبت شده است؛ زیان مالی این توفان 108 میلیارد دلار گزارش شده است. توفان "ایک" در سال 2008 نیز خسارتی در حدود 29.5 میلیارد دلار بر جا گذاشت. توفان "اندرو" در سال 1992، "ویلما" در سال 2005 و "ایوان" در سال ،2004 از دیگر توفان های شدید ثبت شده هستند که به ترتیب 26.5، 21 و 18.8 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده اند. از دیگر توفان های پرخسارت می توان به "ایرن"، "چارلی"، "ریتا" و فرانسیس" اشاره کرد که این توفان ها نیز به ترتیب 15.8، 15.1، 12 و 9.5 میلیارد دلار خسارت به دنبال داشته اند.
 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  6  =