سواری‌های بدون ایربگ پلاک ۹۲ نمی‌گیرند

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودروهای فاقد کیسه هوا با پلاک سال ۹۲ شماره‌گذاری نخواهند شد.

به گزارش ریسک نیوزبه نقل از ایسنا، بهادر کاظمی در پاسخ به این که آیا با توجه به مهلت سه ماهه هیات دولت به خودروسازان برای دو ایربگه کردن سواری‌های داخلی، سواری‌های فاقد ایربگ نیز شامل این مصوبه خواهند شد؟ اظهار کرد: طبق قانون پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ابتدای فروردین ماه سال جاری اجازه شماره‌گذاری هیچ خودروی فاقد کیسه هوایی را نخواهد داشت.
 
وی با بیان این‌که به پلیس ابلاغ شده که خودروهای تولیدی در سال 91 که بدون کیسه هوا هستند با پلاک سال 91 شماره‌گذاری شوند، خاطرنشان کرد: مهلت جدید خودروسازان برای دو ایربگه کردن سواری‌های داخلی شامل سواری‌هایی که به کیسه هوای راننده تجهیز نشده‌اند، نمی‌شود.
 
کاظمی ادامه داد: بنابراین اگر خودرویی نزد خودروسازان موجود است که فاقد کیسه هوا بوده و در سال گذشته تولید شده باید با پلاک سال 91 شماره‌گذاری و وارد بازار شود.
 
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: از ابتدای تیر ماه امسال تمام سواری‌های داخلی تنها در صورت تجهیز به دو کیسه هوا اجازه شماره‌گذاری خواهند داشت.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

87  −    =  78