تعداد سهامداران بورس به مرز ۶ میلیون کد نزدیک شد

یشتازی حقیقی‌ها بر حقوقی ها در بورس

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: تعداد کدهای سهامداران حقیقی و حقوقی حاضر در بازار سرمایه به حدود ۶ میلیون رسید.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا حامد سلطان نژاد با اشاره به اینکه تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه از 5 میلیون و 800 هزار کد فراتر رفته است، اظهار کرد: یکی از عمده ترین دلایل افزایش تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه، ناشی از پذیرش شرکت های جدید و دیگری افزایش سهام این شرکت هاست .

وی با اشاره به عرضه سهام بانک های خصوصی در دو سال اخیر تصریح کرد: این امر دلیل دیگری بر افزایش تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه است .

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه با پذیرش سهام شرکت های جدید در بازار سرمایه تعداد سهامداران بورس روند صعودی در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: بخشی از کدهای صادر شده ، مربوط به سهامدارانی است که خودشان حضور در بورس را به دیگر بخش های اقتصادی ترجیح دادند.

 

سرمایه گذاران خرد بورس را به دیگر بازارها ترجیح می دهند

سلطان نژاد با بیان اینکه کدهای حقیقی صادر شده در بازار سرمایه از کدهای حقوقی بیشتری است، اظهار کرد: این امر نشان می دهد سرمایه گذاران خرد بازار سرمایه را به هر بازار دیگری برای ورود سرمایه هایشان ارجحیت می دهند .

وی با بیان اینکه شرایط حاکم بر بازار، دلیل دیگری بر پیشتازی حقیقی ها نسبت به حقوقی ها در راستای ایجاد کدهای سهامداری است، تصریح کرد: با تشکیل فرابورس رغبت سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به ورود ابزارهای جدید مالی به بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ورود ابزارهای جدید مالی به بورس از جمله صکوک هم در افزایش تعداد کدهای سهامداری در تالار شیشه ای تاثیر زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه ورود این ابزارهای مالی به بازار سرمایه موجب ورود سرمایه گذاران با سلایق متعدد شده است، گفت: سرمایه گذارانی که توان پذیرش ریسک های بیشتر یا کمتر داشتند با ورود این ابزارها به بورس می توانند مطابق با ریسک پذیری خود اقدام به سرمایه گذاری کنند .

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه فرهنگ سازی تاثیر زیادی بر ورود سهامداران جدید به بازار سرمایه دارد، خاطرنشان کرد: از زمانی که رسانه های مختلف به ویژه رسانه ملی اقداماتی را در راستای تشویق سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه انجام داده است، شاهد افزایش ایجاد کدهای سهامداری در بازار سرمایه هستیم .

سلطان نژاد با مقایسه تعداد سهامداران حاضر در بورس ایران با سایر بورس‌های دنیا گفت: مقایسه سهامداران حاضر در تالار شیشه‌ای با سایر کشورها نشان می دهد که از این نظر کشور ما رتبه خوبی در بین دیگر کشورها دارد .

وی با بیان اینکه در بورس های بزرگ دنیا سهامداران بیشتر در صندوق های سرمایه گذاری وارد می شوند، عنوان کرد: این در حالی است که در بورس تهران علاوه بر سرمایه گذارانی که در صندوق های سرمایه گذاری حضور دارند ، سرمایه گذاران حقیقی هم در بورس تعداد زیادی را به خود اختصاص داده اند .

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به تاثیر عرضه های اصل 44 بر افزایش کدهای سهامداری گفت: جذابیت عرضه های اصل چهل و چهاری در بازار سرمایه موجب شد تا سرمایه گذاران زیادی به بازار وارد شوند چراکه این عرضه ها سودهای خوبی را برای سهامداران به همراه داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  5