بانک آینده مجوز رسمی از بانک مرکزی گرفت

بانک آینده با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی به عنوان بیستمین بانک خصوصی به فهرست بانک های مجاز در سامانه بانک مرکزی اضافه شد.

به گزارش ریسک نیوز،بانک آینده یکی از بانک های خصوصی ایران است که در سال 1391 پس از اعلام انحلال بانک تات از طرف بانک مرکزی ایران و ادغام آن با موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتباری آتی فعالیت خود را آغاز کرده است. پذیره نویسی عرضه 25 درصد از سهام بانک آینده از پنجم اسفند 1391 به مدت هفت روز و به تعداد دو میلیارد سهم در فرابورس ایران بصورت عمومی انجام شد.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورخ هفتم تیر ماه سال 91 اعلام کرد بانک جدید التاسیس آینده تعهدات سرمایه گذاران سه نهاد مالی آتی، بانک لغو امتیاز شده تات و موسسه مالی اعتباری صالحین را برعهده خواهد داشت به علاوه این بانک متعهد به حفظ سپرده سپرده گذاران این سه موسسه خواهد بود.

بانک مرکزی بر اساس جلسه ای که در بانک مرکزی در مورخ 19 آذر سال 92 برگزار گردیده اساسنامه بانک جدیدالتاسیس آینده را به صورت مشروط برای 6 ماه در صورت رعایت الزامات قبلی و جدید تصویب نمود در این جلسه تاکید شد که این سه نهاد مالی باید در طول این مدت مشکلات قانونی خود را حل نمایند ضمن اینکه اساسنامه بانک آینده در قالب اساسنامه های متحد الشکل مورد تائید بانک مرکزی بوده و به بانک مرکزی جمهوری اسلامی اجازه نظارت کامل را خواهد داد.

حال بانک مرکزی با بررسی خود مجوز کامل و رسمی به این بانک اعطا کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

59  −    =  54