هند درهای خود را به روی بیمه گران جهانی گشود

طی اصلاح لایحه بیمه در هندوستان

پس از اصلاح لایحه بیمه در هندوستان اکنون انتظار می رود که بیمه گران خارجی بیشتر به این بازار وارد شوند.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، اصلاح لایحه بیمه در هندوستان به شرکت های خارجی این اجازه را می دهد تا شعبه های در سرتاسر هند راه اندازی کنند و اکنون پیش بینی می شود که گروه بیمه "لویدز لندن" که بزرگترین بازار تخصصی بیمه در جهان را در اختیار دارد، مجددا فعالیت خود را در هند از سر بگیرد.

طبق این گزارش مدیران بزرگترین بیمه گر جهان مذاکرات اولیه با قانونگذاران هندی آغاز کرده اند تا بتوانند از طریق تاسیس شعبه ای عملیات خود را آغاز کنند. به گفته منابع آگاه، لویدز توانسته است تا نظر مساعد سازمان توسعه و قانونگذاری بیمه هندوستان را برای برداشتن گام نهایی خود جلب کند.

"تی اس ویجایان" مدیر این سازمان در این باره به "تایمز اف ایندیا" گفت: در حقیقت لویدز منتظر تصویب لایحه جدید بود تا گام های بعدی خود را بردارد.

با این اصلاحیه، لویدز و زیرمجموعه هایش در هند یا می توانند شبعه های را برای فعالیت در بخش بیمه اتکایی در این کشور تاسیس کنند و یا با همکاری با بیمه گران محلی و سرمایه گذاری مشترک 49 درصدی امکان حضور در بازار هند را می یابند.

در این گزارش آمده است که سازمان توسعه و قانونگذاری بیمه هندوستان، فرمول جدید جداگانه ای برای اتحادیه بیمه ای لویدز در نظر گرفته است.

در همین حال، "جان نلسون" یکی از مدیران ارشد لویدز، از اصلاح این لایحه استقبال کرد. او پیش از این گفته بود که لویدز می خواهد شعبه ای برای فعالیت در بخش بیمه اتکایی به منظور ارائه خدمات به بازار داخلی تاسیس کند.

پیش از این در گزارش ها آمده بود که هندی های بیشماری به اهمیت داشتن بیمه پی برده اند و به خرید بیمه نامه روی آورده اند. همچنین میزان نفوذ بیمه غیرعمر در هند در سال 2013 میلادی 0.8 درصد گزارش شده است؛ هرچند میزان نفوذ بیمه در هندهنوز پایین تر از میانگین جهانی است اما مقامات هندی امیدوارند روزی بتوانند به رقم 6.3 درصدی برسند.

در حال حاضر شرکت "جی‌آی سی ری" تنها بیمه گر اتکایی فعال در هند است. اما اکنون پیش بینی می شود که با تصویب لایحه جدید بیمه گران اتکایی خارجی بیشتری به بازار هند وارد شوند و این مسئله که به تشدید رقابت منجر می شود، در نهایت به نفع مشتریان هندی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  32