تعهدات بیمه با مدیریت صحیح برای بیمه گذاران اجرایی می شود

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: روستاییان نگران تعهدات بیمه نباشند و همه تعهدات بر اساس ضوابط با مدیریت صحیح اجرایی می شود.

به گزارش ریسک نیوز، سید مجید موسویان روز یکشنبه در همایش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران در ساری افزود: پارسال 15هزار خانوار مستمر بگیر این صندوق شدند که 230 میلیارد ریال به آنان پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: این درحالی است که مجموع پرداختی 15 هزار خانوار به عنوان بیمه گذاران به صندوق 42 میلیارد ریال بود.
 
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: در آینده هر دولتی که بر سر کار بیاید و یا مسوولیت صندوق به هر کسی که سپرده شود، موظف به حمایت از این قشر از جامعه است.
 
وی به اختیاری بودن بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: از مجموع سه میلیون خانوار روستایی و عشایری کشور ، یک میلیون و 120هزار خانوار برابر با 37 درصد از مزایایی بیمه ای این صندوق بهره مند هسند.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور به اهمیت این بیمه در نهادینه شدن نظام ارجاع و پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: هر چند زیر ساخت های اولیه برای اجرای این طرح در روستاها، بویژه پزشک و امکانات و تجهیزات پزشکی مهیا نبوده و همچنان با مشکلاتی مواجه است، اما صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در ترویج فرهنگ این طرح نقش مهمی دارد.
 
وی رفع معضل مسکن ،ازدواج و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله رویکردهای اصلی دولتمردان معرفی کرد و افزود: دولت با ایجاد مشاغل خانگی، ارائه تسهیلات لازم و حمایت از طرح های های زودبازده، در بحش ایجاد اشتغال در کشور گام های اساسی برداشته است.
 
موسویان از ایجاد و راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی دقیق در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور خبرداد و گفت: با یک میلیون و 650 هزار نفر ساعت کار در هفت سال گذشته، کار جمع آوری و ثبت اطلاعات مربوط به روستاییان و عشایران در این سامانه آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.
 
وی افزود: با تمهیدات در نظرگرفته شده، امکان برقراری ارتباط با این سامانه اطلاعاتی برای تمامی روستاییان ، عشایر و همچنین کارفرمایان از طریق تلفن همراه و اینترنت فراهم شده است.
 
او به اهمیت حضور آحاد مردم، بویژه روستاییان در انتخابات 24 خرداد سال جاری اشاره کرد و گفت: روستاییان و عشایر در تمامی عرصه های سیاسی کارنامه زرینی دارند.
 
هادی بشیری مسوول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان مازندران نیز در این همایش شمار خانواده های زیر پوشش صندوق در استان را 450 هزار خانوار عنوان کرد و گفت: 242کارگزار بیمه در استان فعال هستند.
 
وی افزود: هم اکنون 430 خانوار استان به علت فوت سرپرست خانوار در مازندران ماهانه مستمری دریافت می کنند.
 
در پایان این همایش سامانه اطلاعاتی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران در ساری راه اندازی شد.ک/2
 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  +    =  77