بیمه پارسیان ۹۰۰ میلیارد ریال به سرمایه خود می افزاید

هیچ یک از اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و قائم مقام مدیرعامل مؤسسه بیمه نمی‌توانند در سایر مؤسسات بیمه ، کارگزاری‌ها و نمایندگی‌های بیمه سمت داشته باشند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه پارسیان،  با حضور 85 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، هادی اویار حسین مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان در خصوص نقاط قوت این شرکت گفت: برخورداری از سهامداران معتبر، شبکه فروش گسترده و توانمند، مدیریت ریسک مناسب و سیستم اطلاعاتی جامع و یکپارچه از جمله نقاط قوت بیمه پارسیان است.

وی اضافه کرد: سرمایه شرکت در حال حاضر 110 میلیارد تومان است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، سرمایه مناسبی است.

وی ادامه داد: بالا بودن سهم بیمه‌های خودرو در پرتفوی شرکت، کمبود نیروی انسانی و وابستگی پرتفوی با مشتریان بزرگ از جمله مسائلی است که باید برای بهبود آن تلاش شود.

اویارحسین با بیان اینکه سهم بیمه‌های عمر از 20 میلیارد تومان در سال 89 به 58.800 میلیارد تومان در سال 91 رسیده، تصریح کرد: در واقع این سهم در سال گذشته به 10.1 رسیده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 16.4 درصد برسد.

مدیرعامل بیمه پارسیان با اشاره به کاهش سهم بیمه شخص ثالث در پرتفوی شرکت، گفت: در سال 91، 66 درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمه‌های شخص ثالث بود که پیش‌بینی می‌شود در پایان امسال به 50 درصد برسد.

وی در مورد برنامه‌های آتی این شرکت گفت: تعدیل ترکیب پرتفو و افزایش سهم بازار در رشته‌های مختلف، افزایش سرعت در فرایند صدور و پرداخت خسارت و تقویت و بهبود سیستم‌های مالی شرکت، از جمله برنامه‌های پیش رو است.

در ادامه این جلسه، گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت قرائت شد و مدیرعامل در مورد موارد آن توضیحاتی به سهامداران ارائه کرد.

همچنین پس از قرائت گزارش  درباره میزان سود تقسیمی سهامداران بیمه پارسیان بحث شد پیشنهادات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت بر اساس تصمیم اعضای هیئت مدیره بیمه پارسیان و سهامدارانی که در جلسه حضور داشتند، سود تقسیمی هر سهم این شرکت 420 ریال برای سال مالی 91 تعیین شد، که این رقم در سال 90، 400 ریال بوده است.

همچنین پاداش اعضای هیئت‌مدیره با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته، 550 میلیون تومان به صورت ناخالص در نظر گرفته شد.

 پس از اتمام مجمع عمومی سالیانه، مجمع فوق‌العاده شرکت بیمه پارسیان برای تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه این شرکت تشکیل شد.

بر اساس نظر اعضای هیئت ‌مدیره شرکت و سهامداران، مقرر شد 90 میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بیمه پارسیان ظرف 2 سال در اختیار هیئت‌ مدیره قرار گیرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  1