دولتی بودن اقتصاد مهمترین چالش صنعت بیمه است

مدیر عامل بیمه دانا:

نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه دانا، دولتی بودن اقتصاد و انحصاری بودن صنعت بیمه را یکی از مهمترین چالش های صنعت بیمه عنوان کرد.

به گزارش ریسک نیوز از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر بیژن صادق طی سخنانی در اولین کنفرانس ملی بازاریابی خدمات که روز هشتم اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه سمنان برگزار شد، پیوند صنعت بیمه با دانشگاه را موجب ایجاد تحولات مثبت و امیدوارکننده برای صنعت بیمه کشور دانست .

وی با مرور مهم ترین  چالش های پیش روی صنعت بیمه در کشور، بزرگترین چالش موجود را دولتی بودن اقتصاد کشور ذکر کرد و افزود : انحصاری بودن صنعت بیمه در جامعه امروز که بیش از 50 درصد آن در اختیار بخش دولتی است، صدمات و مشکلات زیادی را برای دست اندرکاران این صنعت بوجود آورده که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و توسعه بیمه های خصوصی، این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد .

مدیر عامل بیمه دانا با اشاره به بیمه های زندگی و غیر زندگی و عدم برقراری تعادل بین آنها، شرایط اقتصادی و تحریم های بین المللی را موجب عدم کارایی بیمه های اتکایی دانست و ابراز امیدواری کرد با تغییرات مثبت و تصمیماتی که در آینده نزدیک اتخاذ خواهد شد، این مشکلات به نحو مطلوب برطرف گردد تا روند فعالیت های بیمه ای در حوزه اتکایی با توان بیشتری از سرگرفته شود .

 صادق کمبود نیروی متخصص و توسعه نیافتن فرهنگ بیمه را از سایر چالش های موجود در صنعت بیمه برشمرد و اظهار داشت : روند اهمیت روزافزون تحقیق و توسعه و اجرایی شدن دستاوردهای آن در جامعه می تواند راهگشای حل مشکلات این صنعت باشد .

وی رقابتی بودن بازار بیمه را مورد اشاره قرار داد و افزود: توانگری مالی شرکت های بیمه باید بازنگری شود و با باز طراحی دوباره جان تازه یابد تا از این طریق رونق و رشد بیشتری یابد.

مدیر عامل بیمه دانا همچنین گفت: در محاسبه ذخایر فنی صنعت بیمه روش های مناسبی وجود ندارد که امیدواریم با تعاریف جدید و راهکارهای تازه، توانایی شرکت های بیمه در قبول و مدیریت ریسک بیمه ای افزایش یابد.

دکتر صادق نقش مجامع دانشگاهی در روند رو به رشد بیمه را بسیار مطلوب و چشمگیر ارزیابی کرد  و از دانشگاهیان خواست تعامل مناسب تر و همکاری بیشتری با صنعت بیمه داشته باشند.

 بر اساس این گزارش در این کنفرانس شرکت بیمه دانا با برپایی غرفه ای ضمن پاسخگویی به پرسش های مختلف بازدید کنندگان، آخرین خدمات، تکنیک ها و دستاوردهای بیمه ای خود را در معرض دید دانشگاهیان و سایر شرکت کنندگان قرار داد.

در این همایش همچنین مقاله دکتر بیژن صادق، محمد کریمی و بهزاد حسن نژاد کاشانی با عنوان رضایت مشتری و دلایل ترجیح شرکت های بیمه خصوصی ارائه شد که مورد استقبال گسترده حاضرین قرار گرفت.

این گزارش می افزاید : دکتر صادق مدیر عامل، دکتر جعفری رئیس هیات مدیره، دکتر عطری عضو هیئت مدیره، علیرضا عاطفی معاون اداری و مالی، حسین یاوری معاون بازاریابی، شعب و شبکه فروش در این کنفرانس حضور داشتند.

دکتر صادق و هیات همراه در پایان ضمن بازدید از شعبه سمنان و گفت و گو با همکاران و نمایندگان شعبه، در نشستی به بررسی عملکرد این شعبه در سال گذشته و مهم ترین برنامه ها و اهداف آن در سال جاری پرداختند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  1  =