تازه ترین نظرسنجی کیتکو در خصوص روند تحولات قیمت طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد روند تحولات قیمت طلا در هفته آینده همچنان مبهم خواهد بود.

به گزارش ریسک نیوز،پایگاه اینترنتی فوربس گزارش داد: در نظرسنجی تازه کیتکو نیوز ۲۸ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند. از این تعداد ۱۴ کارشناس اقتصادی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در هفته جاری افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، نه کارشناس ارشد اقتصادی نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت با کاهش روبرو خواهد شد و ۵ کارشناس نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد یافت.

بر این اساس ، هفته گذشته نیز ۶۱ درصد کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش قیمت طلا رای داده بودند. از ۱۳ می ۲۰۱۱ میلادی تا کنون حدود ۴۵ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی در خصوص تحولات قیمت طلا درست از آب درآمده است.

کارشناسانی که معتقد به افزایش قیمت طلا در هفته جاری هستند اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده بالاتر از ۱۳۵۰ دلار در هر اونس خواهد بود. یک کارشناس اقتصادی نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا به زودی به سطح قیمتی ۱۵۰۰ دلار در هر اونس باز خواهد گشت.

به گزارش طلا ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا خواهد داشت. کارشناسانی که رای به کاهش قیمت طلا در هفته جاری داده اند بر این باورند که کاهش رشد اقتصادی آمریکا، کاهش نگرانی ها نسبت به وضعیت سیاسی خاور میانه و کره شمالی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  12