فروش آنلاین بیمه در چین به ۵۸ میلیارد دلار می رسد

بر اساس پیش بینی ها

پیش بینی می شود که فروش آنلاین بیمه در چین با رشد فوق العاده ای تا سال ۲۰۱۹ به ۳۶۴.۵ میلیارد یوآن (۵۸.۷۶ میلیارد دلار) برسد.

به گزارش ریسک نیوز از   صنعت بیمهو  به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، با تغییر روش های فروش بیمه در چین، یکی از بزرگترین بازارهای بیمه در جهان، کارشناسان تخمین می زنند که رشد فروش آنلاین این کشور حتی از پیش بینی ها فراتر نیز برود.

در آخرین گزارش منتشر شده توسط "پینگ آن" یکی از بزرگترین بیمه گران چینی، اگر حق بیمه اموال و تلفات در پنج سال آینده سالانه رشدی 15 درصدی داشته باشد، میزان کل حق بیمه ثبت شده به 1.215 تریلیون یوآن میرسد؛‌ در چنین شرایطی اگر فروش آنلاین 30 درصد بازار را  در اختیار داشته باشد، درآمد و فروش از این طریق می تواند به 364.5 میلیارد یوآن برسد.

طبق آمار منتشر شده توسط کمیسون قانونگذاری چین، بیمه گرانی چینی در سال 2014 با کسب درآمد 2 تریلیون دلاری رکورد زدند که نسبت به سال 2013 رشد 17.5 درصدی داشته است. میزان فروش آنلاین بیمه عمر در این سال با رشد 51 درصدی به 35.32 میلیارد یوآن و بیمه غیرعمر با 113 درصد رشد به 50.6 میلیارد دلار رسیده است.

قانونگذاران چینی نیز برای رشد این بازار به خلاقیت های شرکت های بیمه چراغ سبز نشان می دهند. در ماه فوریه کمیسیون قانونگذاری بیمه در چین قانون جدیدی را تصویب کرد که طبق آن فروشندگان بیمه آنلاین می توانند به بازار بیمه گران بزرگ و برتر در این کشور نفوذ و با شرکت های اینترنتی قراردادهای همکاری امضا کنند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط یک مرکز آمریکایی، اکثر مردم جهان به ویژه جوانان ترجیح می دهند که بیمه عمر خود را به صورت آنلاین و از طریق ایمیل و یا گوشی های هوشمند خود خریداری کنند. از دید بیمه گران دنیا باید فناوری اطلاعات جایگزین روش سنتی فروش بیمه شود و به عنوان یک کانال توزیع در کنار دیگر کانال های مرتبط قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  5  =