تسهیلات جدید مناطق آزاد برای بانک و بورس

مدیر بانک و بیمه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی فعال در حوزه سرمایه و بورس و همچنین تسهیل حضور بانک های داخلی و شعب آن‌ها در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،ناصر خرمالی اظهار کرد: تدوین آیین نامه ماده ۲۹ مناطق آزاد در رابطه با نحوه تاسیس و فعالیت بورس با سرمایه‌های داخلی و خارجی است که بر این اساس، آیین نامه مرتبط باید توسط شورایعالی بورس در سال ۱۳۸۸ و همزمان با تصویب این ماده تهیه می‌شد.

وی افزود: این کار باید ظرف شش ماه توسط شورایعالی بورس تهیه می‌شد که با توجه به پیگیری‌هایی که تا سال گذشته انجام دادیم هنوز این کار انجام نشده است.

خرمالی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری پیگیری این موضوع است که با تصویب و ابلاغ آن، بستر حضور شرکتهای تامین سرمایه خارجی و شرکت هایی که در بورس فعال هستند به بازار بورس مناطق آزاد تسهیل می‌شود.

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از بازنگری دستورالعمل اجرایی بانکداری داخلی خبر داد و گفت:‌ با ابلاغ و اجرایی شدن این دستورالعمل، نحوه حضور بانکهای داخلی و شعب آن‌ها در مناطق آزاد بهتر می‌شود و تسهیل می‌یابد که امیدواریم این امر امسال محقق شود.

وی با بیان اینکه بررسی این دستورالعمل در بانک مرکزی ادامه دارد، اظهار کرد: کلیات مقررات ناظر بر بانکداری برون مرزی در مناطق آزاد در شورای پول و اعتبار نیز به تایید رسیده و جزئیات آن نیز در جلسات بعدی شورا مطرح و نهایی می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

21  +    =  27