اپراتورها سیم کارت ویژه کودکان عرضه کردند

معاون نظارت و اعمال مقررات کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی گفت براساس مصوبه این کمیسیون تا پایان اردیبهشت اپراتورهای تلفن همراه باید سیم کارت ویژه کودکان و نوجوانان ارائه می کردند که این اقدام صورت گرفته است.

کاهش سیم‌کارت‌های بدون هویت به ششصد هزار

غلامرضا داداش زاده در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هم اکنون سیم کارت‌های تلفن همراه بدون کد ملی، به کمتر از ۶۰۰ هزار عدد رسیده است.

غلامرضا داداش زاده در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با اقدامات صورت گرفته در اپراتورهمراه اول هم اکنون 59 هزار سیم کارت در این اپراتور فاقد کدملی و این رقم در شرکت خدماتی ایرانسل 520 هزار مشترک است.

وی گفت: شرکت رایتل نیز از این نظر مشکلی نداشته است.

داداش زاده با اشاره به اینکه این مشترکان تلفن همراه دارای مشخصات هستند و نگرانی برای شناسایی آنان وجود ندارد، افزود: به این مشترکان اطلاع رسانی شده است و اگر تا دو هفته آینده مشخصات آنان کامل نشد، فرایند قطع سیم کارت‌های آنان عملیاتی می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سه مرحله‌ای ساماندهی سیم کارت‌های تلفن همراه گفت: در مرحله نخست، اخذ کد ملی از مشترکان فاقد کد ملی عملیاتی شد و در مرحله دوم نیز ساماندهی افراد حقیقی دارای چند سیم کارت در هر اپراتور صورت گرفت.

معاون نظارت و اعمال مقررات کمیسیون تنظیم مقررات از شناسایی افراد حقیقی دارای بیش از ده سیم کارت در هر اپراتور خبر داد و افزود: در اپراتور همراه اول  54 هزار مشترک ،  708 هزار سیم کارت اعتباری دراختیار دارند و  1728 مشترک این اپراتور هم دارای  13 هزار سیم کارت دائمی هستند.

داداش زاده این آمار را در ایرانسل  2940 نفر اعلام کرد  که 50 هزار سیم کارت در اختیار دارند.

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت : فرایند سوم ساماندهی سیم کارت های تلفن همراه از اول امسال آغاز شده و هم اکنون اپراتورهای تلفن همراه به صورت مستقیم به سامانه ثبت احوال متصل هستند.

وی افزود: این افراد قطعاً بیش از ده سیم کارت در اختیار دارند و از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی شده که تا 28 اردیبهشت تعداد ده سیم کارت مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  2  =