بانک‌ها مکلف به فروش دارایی‌های غیرمنقول خود در سال ۹۲ شدند

با تصویب مجلس، کلیه بانکها و موسسات اعتباری دولتی و خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی مکلف شدند در سال ۱۳۹۲ نسبت به فروش دارایی‌های غیرمنقول خود و شرکتهای وابسته به آنها اقدام کنند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از تسنیم در ادامه بررسی پیشنهادات کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاد الحاق یک بند به کل لایحه بودجه را ارائه کردند که با 168 رای موافق، صفر رای مخالف و 13 رای ممتنع این پیشنهاد به تصویب رسید و براساس آن صددرصد وجوه اداره شده پرداختی از سال 1385 تا سال 1388 به صندوق رفاه دانشجویان، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوق رفاه دانشجویان تلقی می‌گردد و وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های مذکور در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد. دولت موظف است گزارش عملکرد این بند را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

همچنین نمایندگان مجلس پیشنهاد دیگری از کمیسیون اقتصادی را بررسی کردند که با 41 رای موافق، 5 رای مخالف و 21 رای ممتنع از 249 رای ماخوذه این پینشهاد به تصویب رسید.

با تصویب این پیشنهاد کلیه بانکها و موسسات اعتباری دولتی و خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی مکلفند در سال 1392 نسبت به فروش دارایی‌های غیرمنقول خود و شرکتهای وابسته به آنها و بدهی دولت به بانک اقدام کرده و منابع حاصل از آن را بانکها و موسسات اعتباری دولتی جهت تهاتر بدهی افزایش سرمایه خود منظور نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  15