طلب شرکتهای پرداخت الکترونیک از شاپرک

طلب شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیکی از شاپرک بابت کارمزدهای تعیین شده تا پایان آذرماه سال گذشته به رقمی در حدود ۲۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بانکداری الکترونیک،ماجرای تعیین تکلیف کارمزدهای خدمات پرداخت الکترونیکی که از تابستان سال گذشته با قوت گرفتن احتمال دریافت کارمزد از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان آغاز شد همچنان بلاتکلیف مانده و به گفته مسئولان بانک مرکزی در نوبت رسیدگی شورای پول و اعتبار است.
این بلاتکلیفی چندین ماهه در حالی ادامه دارد که کارمزدهای تعیین شده برای ارائه خدمات شرکت‌های پرداخت الکترونیکی یا همان پی اس پی‌ها با تاخیرهای زیاد از سوی شاپرک پرداخت می‌شود تا جایی که در پایان آذر ماه سال گذشته رقم این بدهی به حدود 271 میلیارد تومان رسیده است.
همانگونه که پیش بینی می‌شد بخش عمده‌ای از این بدهی مربوط به کارمزدهای است که باید از سوی بانک مرکزی از طریق شاپرک به پی اس پی‌های مرتبط با بانک‌ها پرداخت شود.
مدیر یک شرکت خدمات پرداخت در این باره گفت: طلب شرکت‌های پی اس پی بابت کارمزدهای خدمات پرداخت الکترونیکی در پایان اسفند ماه سال 92 رقمی در حدود 161 میلیارد تومان بوده و به این ترتیب ظرف 9 ماهه سال 93 این طلب 110 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه عمده این بدهی به شرکت‌های خدمات پرداخت ۴ بانک است، افزود: شرکت شاپرک از آذر ماه سال گذشته تاکنون در چند نوبت بخشی از طلب شرکت‌های را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است.
به گزارش فارس، به گفته وی شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیکی طی ماه‌های اخیر بارها خواستار پیگیری سریع‌تر طرح بانک مرکزی برای تغییر ساختار پرداخت کارمزد خدمات پرداخت الکترونیکی شده‌اند اما تنها پاسخی که به این درخواست داده می‌شود این است که موضوع در نوبت بررسی در شورای پول و اعتبار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

60  −  59  =